سه‌شنبه، تیر ۰۷، ۱۳۹۰

روی جلد جنجالی مجله نیوزویک از لیدی دایانا در ۵۰ سالگی


روی جلد جنجالی مجله نیوزویک از لیدی دایانا در ۵۰ سالگی
http://www.voanews.com/persian/news/arts/KateandDianaNewsweek-2011-6-28-124658859.html

اگرپرنسس دایانا امروز زنده بود، جمعه آینده سالروزتولد پنجاه سالگی خود را جشن می گرفت. این درحالی است که بسیاری از خود می پرسند که اگر دایانا درحادثه تصادف اتومبیلی که در سال ۱۹۹۷ اتفاق افتاد کشته نمی شد امروز چه می کرد؟ همین سئوال انگیزه ای بود برای تینا براون در نشریه نیوزویک تا این حدسیات را از سر راه برداشته و تصویری از آنچه می توانست باشد را به خوانندگان این مجله پرخواننده ارائه دهد.

اما تصویر روی جلد نیوزویک برای بسیاری از افراد تکان دهنده و حتی ناراحت کننده بوده است. تصویر، لیدی دایانای فقید را نشان می دهد که در روزی مثل امروز با عروس جوانش، کیت میدلتون در حال قدم زدن است. عکس دایانا که در آن با «فتوشاپ» این پرنسس را ۵۰ ساله نشان داده اند به صورت دیجیتالی در کنار عکسی از «کیت میدلتون»، دخترمعمولی که به عقد و ازدواج «پرنس ویلیام» درآمد، قرار داده شده است. کیت پس از ازدواج باشکوهش با پرنس ویلیام در ماه اپریل در کلیسای «وست مینیستر» عنوان «کاترین، دوشس کمبریج» را گرفته است.

درحالی که بسیاری از هواداران «دایانا» این عکس پرزرق و برق و فریبنده را دوست دارند و با تماشای آن می توانند تصور کنند که حضور دایانا در مراسم عروسی این زوج جوان چه اثراتی می توانست داشته باشد، درپاورقی مربوط به این عکس در داخل مجله هم در یک مقاله مفصل در این رابطه قلم فرسایی شده است:« اگر دایانا امروز زنده بود، درحول و حوش چهل سالگی احتمالا می کوشید تا با مردان قدرتمند و سرشناس جهان معاشرت کند و نه با پلی بوی های جوان و سربه هوا!» در جایی دیگر نوشته شده است که حتما دایانا تمام زندگی خود را به انجام خدمات بشردوستانه اختصاص می داده است و بی شک نقش مهمی در زندگی دو پسر خود «ویلیام» و «هری» ایفا می کرده است.

«براون» بنیانگذار وبلاگ «دیلی بیست» Daily Beast و یکی از هواداران پروپا قرص دایانا یک تصویر خیالی جالب تری از «دایانای امروزی» به خوانندگان این مقاله می دهد:«دایانا حتما هر روز با «دالایی لاما» از طریق «توئیت» ارتباط برقرار می کرده است و حتما یک صفحه «فیسبوک» محشر و عالی هم برای خودش درست کرده و صاحب یک آیفون هم بود.»

در ادامه مطلب «دایانای امروز» در نشریه نیوزویک ، نویسنده براین باور است که دایانا حتما شهر نیویورک را برای زندگی انتخاب می کرده است و یک رابطه عجیب اما دوستانه هم با شوهر سابقش «پرنس چارلز» برقرار می کرده است:«دایانا حتما دربرنامه سالانه مد درکنار «ویکتوریا بکهم» نشسته و مدهای تازه را تماشا می کرد.»

علیرغم همه این حدسیات، مسئله مهم تری در رابطه با این عکس روی جلد و مطلب ضمیه آن وجود دارد و سئوالی که به ذهن تماشاگر این عکس می رسد این است که آیا چاپ این عکس تصمیم درست و یا غلطی از طرف نیوزویک بوده است؟


iran#

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بايگانی وبلاگ