چهارشنبه، آبان ۱۱، ۱۳۹۰

سکانسی ازفیلم «روح» آلفرد هیچکاک، ترسناک ترین لحظه تاریخ سینما


سکانسی ازفیلم «روح» آلفرد هیچکاک، ترسناک ترین لحظه تاریخ سینما
http://www.voanews.com/persian/news/arts/Psycho-2011-1-11-133022068.html

نشریه سینمایی «توتال فیلم» به مناسبت فرارسیدن جشن «هالووین»در آمریکا، لحظه ای از فیلم معروف «روح» Psycho ساخته استاد دلهره سینما «آلفرد هیچکاک» را به عنوان ترسناک ترین سکانس تاریخ سینما معرفی کرد.

«توتال فیلم» در نگاهی به وحشت آورترین لحظات سینمایی، با بررسی دوباره فیلم هایی که در تاریخ سینمای جهان موجب ایجاد بیشترین ترس و وحشت در تماشاگر شده اند به این نتیجه رسید که لحظاتی از فیلم «روح» آلفرد هیچکاک بایستی به مقام اول دراین آمارگیری برسد.

صحنه هایی مربوط به دوش گرفتن «ماریون کرین» که «جانت لی» نقش او را در فیلم ایفا کرده است در متل «بیتر» Bates Motel در فیلم «روح» که یکی از ترسناک ترین و وحشت آور ترین صحنه های فیلم در تاریخ سینما محسوب می شود. فیلم «روح» که به عنوان یکی از بهترین فیلم های دهه شصت میلادی درسطح جهان شناخته شده است، یکی از ترس آور ترین فیلم های تاریخ سینما نیز به شمار می رود که در آن تنها از طریق استفاده از شیوه های «برش فیلم» یا «ادیت سینمایی» بدون نشان دادن تیغه چاقو و یا اصابت آن به بدن قربانی یک صحنه قتل و مرگ به طبیعی ترین نحو ممکنه نشان داده شده است.

این فیلم در همان سال نامزد چهار جایزه اسکار از جمله بهترین کارگردانی سال شد و در رقابت های جوایز سینمایی «ادگار آلن پو» نیز به عنوان بهترین فیلم جنائی و دلهره آور سال شناخته شد.

در مراسم جوایز گلدن گلوب، جایزه بهترین بازیگر زن سال ١٩٦٠ به «جانت لی» بازیگر نقش اصلی این فیلم اهدا شد. این فیلم در سال ١٩٩٢ در فهرست میراث فرهنگی آمریکا و در گنجینه شاهکارهای سینمایی هالیوود قرار گرفت.

فیلم «درخشش» The Shining ساخته استنلی کوبریک فقید با شرکت «جک نیکلسون» در رتبه دوم فهرست دلهره آور ترین لحظات سینمایی جهان قرار گرفت. سکانسی که در آن «دنی تورانس» (با بازی دنی لیواد بازیگر خردسال) درحال راندن سه چرخه اش در دالان های هتل متروک و قدیمی ناگهان با خواهران دوقلوی شیطانی مواجه می شود و درچند لحظه سیلی از خون این صحنه را درخود فرو می کشد.

کوبریک مدت پنج سال برای ساختن فیلم «درخشش» وقت صرف کرد و علاقه مندان بی شمار خود را به انتظار گذاشت. بالاخره در سال ١٩٨٠ این فیلم که بر اساس رمانی به قلم «استفن کینگ» ساخته شده است برروی پرده سینما آمد.

فيلم «قتل‌عام زنجيره‌ای تگزاس» محصول ١٩٧٤ به كارگرداني «توبي هوپر» در مقام سومین فیلم ترسناک تاریخ سینما قرار دارد. فیلم درباره چند دوست است که در خانه پدربزرگ یکی از آن ها جمع می شوند و در آنجا مورد حمله آدمکشی با یک اره برقی قرار می گیرند. قاتلی که به همراه خانواده اش در گورستان ها از اجساد متلاشی شده تغذیه می کند. لحظاتی از این فیلم كه در آن «کرک» به دنبال یافتن کمک وارد یک خانه متروکه می شود و از اطاق روبرویی صدای ضجه چند خوک را می شنود، از وحشتناک ترین لحظات سینمایی به شمار می رود.


iran#

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بايگانی وبلاگ