چهارشنبه، آذر ۰۲، ۱۳۹۰

سربازمجروح جنگ عراق، برنده جایزه اول شوی«رقص با ستارگان»


سربازمجروح جنگ عراق، برنده جایزه اول شوی«رقص با ستارگان»
http://www.voanews.com/persian/news/arts/Dancingstars-2011-11-23-134405153.html

پس از١٠ هفته تمرین، مسابقه رقص و داستان ها و وقایع دراماتیک پشت صحنه ضمن اجرا و ضط برنامه های پرطرفدار «رقص باستارگان»، شب گذشته برندگان این شوی محبوب تلویزیونی معرفی شدند و «جی آر مارتینز»، سربازمجروح جنگ عراق و رقصنده حرفه ای همراه او«کارینا اسمرینف» برنده جایزه اول «رقص با ستارگان» ٢٠١١ شدند.

«جی آر مارتینز» که درسال ١٩٨٣ در شهرکوچکی در ایالت «جورجیا» از ایالات جنوبی آمریکا متولد شده است پس از نام نویسی در ارتش آمریکا، در سال ٢٠٠٣ به عراق فرستاده شد. دو ماه بعد، هنگامی که «مارتینز» مشغول راندن یک خودروی جنگی موسوم به «هاموی» Humvee بود با یک «مین» کنار جاده برخورد کرد و در این حادثه بیش از ٤٠ درصد از بدن او دچار سوختگی شد.

پس از این واقعه، «جی آر مارتینز» ابتدا به بیمارستانی در آلمان و سپس به «بروکز» یک مرکزپزشکی ارتش برای آسیب دیدگان جنگ منتقل شد. «مارتینز» در مدت ٣٤ ماه اقامت در این مرکز، بیش از ٣٣ بار تحت عمل جراحی پلاستیک و بازسازی پوست بدن قرار گرفت.

در دوران اقامت در این بیمارستان، روزی پرستاری از «مارتینز» خواست تا با بیماردیگری در این بخش که با دیدن چهره او شوک شده و خود را از او کنار کشیده صحبت کند.

پس از ٤٥ دقیقه گفتگو از پشت پرده ای که «مارتینز» را از این بیمار جدا می ساخت، بیمار روحیه ای تازه یافت و با کنار کشیدن پرده، «جی آر مارتینز» متوجه شد که می تواند با صحبت درباره تجربه های خود به دیگران کمک کند. به این صورت او با بیماران دیگر هم ملاقات هایی انجام داد و ضمن بازگویی داستان خود، به ماجرای زندگی آن ها گوش داد و ضمن دلداری به آن ها اطمینان داد که تغییرات ناراحت کننده ظاهری دلیلی برای از دست دادن انگیزه برای زندگی نیست.

«مارتینز» امروز علاوه بربازیگری در فیلم ها و سریال های دنباله دار تلویزیونی در شهرها و ایالت های مختلف آمریکا به دعوت بنیادهای نیکوکاری و غیرانتفاعی، برای مجروحان جنگ و به ویژه کسانی که از سوختگی های شدید رنج می برند سخنرانی می کند.

بنا براین شب گذشته پس از آنکه دو زوج برنده به عنوان فینالیست های این دوره از برنامه تلویزیونی «رقص با ستارگان» مشخص شدند، با شرایطی که «جی آر» از آن برخوردار بود، تماشاگران میلیونی «رقص با ستارگان» می دانستند که «مارتینز» و «کارینا» برنده خواهند شد. چرا که رای دادن برعلیه «جی آر مارتینز» به نظر آن ها رای دادن برعلیه «آمریکا» بود.

اما چه کسی بهتر از «مارتینز»؟ مردی که نه تنها داستان مثبت گرایی، صبر و مقاومت او برانگیزنده است اما در رقص نیز مهارت خود را بخوبی نشان داده است. خواصی که در طول چند هفته گذشته توجه همگان را به او و شخصیت ویژه اش جلب کرده است.

نخستین کلام «جی آر» هنگام دریافت جایزه این بود:«سپاس از مردم آمریکا که ما را باورداشتند و از ما حمایت کردند.» و کمی بعد او روبه به همراه رقص خود «کارینا» کرد و گفت:«کارینا تو یک رقاص بی نظیر هستی. من افتخار می کنم که شریک تو برای دریافت اولین کاپ «میروربال» هستم.»

«جی آر مارتینز» درلحظه هایی از آخرین رقص خود و پیش از اعلام اسامی برندگان هنگام رقص دچار لغزش شد و از رقابت با «ریکی لیک» و «درک هوف» که تانگویی صرفا برای سرگرمی تماشاگران و بر اساس فیلم «روح » آلفرد هیچکاک را رقصیده بودند کمی دستپاچه به نظر می رسید. اما با دریافت ٢٨ امتیاز، «جی آر» و «کارینا» توانستند رقبای سرسختی چون «راب کردشیان» و «شریل برک» که یک «فوکستروت» عالی ارائه داده بودند را با ٢٦ امتیاز کنار بزنند.

دربرنامه فینال «رقص با ستارگان» علاوه بر اجرای رقص هایی توسط همه شرکت کنندگان در این مسابقه از جمله «چز بونو» (دخترتغییرجنسیت داده و پسر شده سانی و شر) و «دیوید آرکیت» بازیگری که رقص راک اندرول پرشوری ارائه داد، «لیدی آنتبلوم» نیز ترانه ای به نام «رقصی با قلبم» را برای حاضران اجرا کرد.


iran#

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بايگانی وبلاگ