شنبه، آبان ۱۴، ۱۳۹۰

جشنواره بین المللی فیلم دیاسپورا در تورنتو افتتاح شد


جشنواره بین المللی فیلم دیاسپورا در تورنتو افتتاح شد
http://www.voanews.com/persian/news/arts/diaspora_2011-04-11-133239953.html

یازدهمین «جشنواره بین المللی فیلم دیاسپورا» روز ۱۰ آبان در تورنتو، بزرگترین شهر کانادا افتتاح شد.

«جشنواره بین المللی فیلم دیاسپورا» امسال با نمایش گزیده ای از ۲۷ فیلم بلند و کوتاه، مستندهای ویژه زندگی مهاجران و نیز زندگی و فعالیت های حرفه ای آن ها در خارج از کشورهای مادری شان برگزار می شود.

جشنواره سال ۲۰۱۱ با موضوع «موج تغییر» برگزار می شود. «موج تغییر» به تحولات بنیادین و مهمی اشاره می کند که عامل فعالیت جنبش های آزادی خواهانه و موفقیت انقلاب های مردمی در کشورهای منطقه خاورمیانه بوده اند.

سینمای دیاسپورا به مسائل ویژه مهاجران در کشورهای میزبان، مهاجرت و تقابل فرهنگ ها و تنوع فرهنگی در کشورهای مهاجرپذیر می پردازد.

جنبش سبز مردم ایران، چالش های مسلمانان و یهودیان و دوستی دوباره آن ها، کودکان خشونت و نیز فیلمسازان زن مسلمان و عرب از جمله موضوعات اصلی هستند که در جشنواره بین المللی فیلم دیاسپورا در تورنتو مورد توجه قرار گرفته اند.

دیوید، بغداد را فراموش کن، کوفته، درس هایی برای زفیره، آلمانیا، در برابر چشم های شما، دیدگاه های بی حجاب، شب برمه از جمله فیلم هایی هستند که در یازدهمین دوره «جشنواره بین المللی فیلم دیاسپورا» اکران می شوند.

«اگر بمیری می کشمت» از جمله فیلم های این جشنواره در مورد زندگی مهاجرانی است که بین فرهنگ خود و فرهنگ کشور میزبان گرفتار شده اند. گلشیفته فراهانی در این فیلم نقش یک دختر کرد را بازی می کند که برای پیدا کردن نامزدش به پاریس سفر می کند.

فیلم «امین» ساخته شاهین پرهامی، فیلمساز ایرانی کانادایی ساکن مونترال نیز از جمله دیگر آثاری است که برای اولین بار در این جشنواره بین المللی در تورنتو به نمایش در می آید. این فیلم تاکنون چندین جایزه جشنواره های مختلف را از آن خود کرده است.

شهرام تابع محمدی، مدیر و بنیانگزار ایرانی کانادایی این جشنواره گفته است در حاشیه جشنواره امسال نمایشگاه عکس، شب شعر و کنسرت موسیقی نیز برگزار خواهند شد.

در بخشی از یازدهمین «جشنواره بین اللملی فیلم دیاسپورا» مراسم بزرگداشت دبپا مهتا، فیلمساز سرشناس کانادایی هندی تبار و کارگردان فیلم های آب و بچه های نیمه شب برگزار خواهد شد.

این جشنواره پنج روزه همچون سال های گذشته با حمایت «شورای هنر انتاریو»، «شورای هنر تورنتو»، کنسولگری فرانسه در تورنتو، کنسولگری هلند در تورنتو و چندین نشریه و رسانه برگزار می شود.


iran#

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بايگانی وبلاگ