جمعه، آبان ۱۳، ۱۳۹۰

سرنوشت پزشک معالج مایکل جکسون در دست هیئت منصفه


سرنوشت پزشک معالج مایکل جکسون در دست هیئت منصفه
مایکل اوسالیوان
http://www.voanews.com/persian/news/arts/ConradMurray-2011-11-3-133211943.html

روز پنج شنبه وکلای مدافع و دادستان دادگاه رسیدگی به شکایت علیه «کنراد موری» پزشکی که به اتهام مسئولیت قتل غیرعمد مایکل جکسون، سلطان فقید موسیقی پاپ در دادگاهی در لس آنجلس محاکمه می شود سخنان پایانی خود را ادا کردند و سپس هیئت منصفه برای گرفتن تصمیم نهایی درمورد سرنوشت پزشک معالج این خواننده فقید، مشاوره خود را آغاز کرد.

مایکل جکسون دوسال پیش به طور ناگهانی در سن ٥٠ سالگی درگذشت. دکتر موری متهم است که با تزریق داروی خطرناک بیهوشی به بیمار خود جکسون که از بی خوابی مزمن رنج می برد باعث مرگ او شده است.

دادستان می گوید «دکتر موری» با تزریق مخلوطی از مواد آرام بخش و داروهای خواب آورقوی از جمله ماده ای که برای بیهوش ساختن بیماران پیش از عمل جراحی از آن استفاده می شود به نام «پروپوفول» موجب مرگ جکسون شده است. این درصورتی است که استفاده از «پروپوفول» تنها دراطاق عمل و با استفاده از دستگاه های اندازه گیری دقیق انجام پذیراست. هم چنین بیمار هنگام مصرف این دارو بایستی در همه لحظات مدت بیهوشی تحت نظارت پزشکان متخصص باشد.

دادستان هم چنین براین موضوع تاکید کرده است که دکتر موری مقادیر روزافزونی از این داروهای مسکن و خواب آور را برای «مایکل جکسون» تجویز می کرده است و نسخه های این داروهای خطرناک را به نام افراد مختلف می نوشته است تا بتواند مقدار بیشتری از آن ها را از داروخانه های مختلف برای جکسون تهیه کند. دکتر موری متهم است که علیرغم مشاهده حال وخیم «مایکل جکسون» از فراخواندن گروه اورژانس پزشکی و آمبولانس برای رساندن «جکسون» به بیمارستان برای مدتی طولانی خودداری کرده است.

در این آخرین روز محاکمات دکتر موری، وکلای مدافع او افرادی را به عنوان شاهد به دادگاه احضار کردند از جمله «لونت سامپسون» که خطاب به هیئت منصفه گفت که «هرگز پزشکی حاذق تر و دقیق تر از دکتر موری نداشته است.»

دکتر موری پس از ارزیابی های لازم حاضر نشد دردفاع از خود بر روی سکوی شاهد بنشیند. بنا برگفته «دنا کول» کارشناس قانونی و متخصص دادگاه های جنایی، این پزشک از ترس سئوالات پرتوان تیم دادستانی تصمیم گرفت از دادن شهادت و دفاع از خود خودداری کند:«دکتر موری بایست به سئوالات زیادی درباره خلافکاری ها و سوء رفتارهای خود پاسخ می داد که می توانست در نهایت به ضررش تمام شود و خوب البته حاضر نشد خود را در معرض این سئوالات قرار دهد.»

برخی از شاهد های وکلای مدافع از جمله کارشناس داروی «پروپوفول» سعی کردند نشان بدهند که مایکل جکسون این ماده را شخصا به خود تزریق کرده است و به این صورت کوشیدند تا دکتر موری را از این اتهام مبری کنند اما پزشکان متخصص دیگری از سوی دادستان ثابت کردند که این دارو به قدری قوی است که فرد قادر نخواهد بود تا پس از لحظاتی پس از شروع تزریق هم چنان به هوش و بیدار باقی بماند و به همین جهت تزریق فرد به خود غیرممکن است.




iran#

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بايگانی وبلاگ