سه‌شنبه، آبان ۱۷، ۱۳۹۰

پزشک معالج مایکل جکسون مجرم شناخته شد


پزشک معالج مایکل جکسون مجرم شناخته شد
الیزابت لی
http://www.voanews.com/persian/news/arts/Murreysentenced-2011-11-8-133438113.html

دادگاه لس آنجلس روز دوشنبه دکتر کنراد موری، پزشک معالج مایکل جکسون را در نتیجه کوتاهی و عدم رسیدگی به وضعیت این خواننده در شرایط حساس بین مرگ و زندگی، که درنهایت به قتل غیرعمد او درسال ٢٠٠٩ انجامید مجرم شناخت.

این تصمیم شش هفته پس از آغاز محاکمات این پزشک و تنها پس از ٩ ساعت که از تشکیل جلسه مشورت هیئت منصفه برای تصمیم گیری در این مورد می گذشت توسط رهبر این هیئت در دادگاه اعلام شد.

الیزابت لی گزارشگر صدای آمریکا در دادگاه محل محاکمات دکتر موری شرایط این دادگاه و عکس العمل عموم را در رابطه با رای دادگاه به شرح زیر گزارش می دهد:
پس از تشکیل جلسه دادگاه برای قرائت رای هیئت منصفه، این رای توسط فرد مسئول به این صورت برای حاضران خوانده شد: «ما اعضای هیئت منصفه این دادگاه، متهم کنراد رابرت موری را به جرم قتل غیرعمد مایکل جکسون گناهکار می شناسیم.»

پزشک مخصوص مایکل جکسون درحالی که کوچکترین تغییری در چهره اش به چشم نمی خورد به این سخنان گوش می داد. کمی بعد «موری» با دستبند مخصوص از دادگاه به زندان برده شد.

درمحوطه بیرونی دادگاه، جمعی از هواداران مایکل جکسون با شنیدن نتیجه رای دادگاه با خوشحالی فریاد کشیدند. یکی از این طرفداران سلطان پاپ به خبرنگاران گفت:«من خوشحالم که بالاخره عدالت برقرار شده است و به خصوص برای اعضای خانواده جکسون خیلی خوشحالم. برای بچه های مایکل و همه هواداران او در سراسر جهان. همگی ما از این رای دادگاه راضی هستیم.»

از سوی دیگرحامیان «کنراد موری» می گویند فشارها برای یافتن فردی که بتوان گناه مرگ مایکل جکسون را بر گردن او گذاشت زیاد بوده است.»

درطول مدت محاکمات، تیم دادستانی پزشک مخصوص مایکل جکسون را به عنوان پزشکی بی توجه که از یک ماده بیهوشی خطرناک به عنوان یک داروی خواب آور برای بیمار خود استفاده کرده است به هیئت منصفه معرفی کرد. بنا بر اظهارات دادستان، دکتر موری که لوازم و ابزار لازم را برای نجات دادن جان بیمار خود در دسترس نداشته است با این عمل موجب مرگ مایکل جکسون شده است. چند تن از شاهد های دادستانی نیز به عنوان کارشناس در همین رابطه شهادت دادند که «پروپوفول» داروی مناسبی برای درمان عوارض بیخوابی مایکل جکسون نبوده است.

دکتر موری بر اساس قانون اساسی آمریکا که طبق آن مجرم می تواند از دادن شهادت درصورتی که احساس کند به او ضرر خواهد زد خودداری کند،از حق خود استفاده کرد و از حضور بر صندلی شاهد سر باز زد. وکلای مدافع دکتر موری نیزخود مایکل جکسون را مقصر دانستند که بنا برگفته آن ها با دست خود ماده بیهوشی «پروپوفول» را بخود تزریق کرده است. بنا براین گفته آن ها، جکسون از بی خوابی رنج می برده است و از دکتر موری می خواسته است تا با تزریق داروهای خواب آور به او کمک کند. موری هم پیش تر گفته بود که در روز مرگ مایکل جکسون او مقدار کمی پروپوفول به مایکل جکسون تزریق کرده است.

برطبق قوانین ایالات متحده آمریکا، قتل غیر عمد یکی از کم ترین جرائم گناهان در رده بندی قتل نفس به شمار می رود. بنا برهمین اصل، دکترموری به چهار سال زندان محکوم شده است و اجازه طبابت او نیز برای همیشه لغو خواهد شد. حکم دادگاه در جلسه جداگانه ای رسما به کنراد موری ابلاغ خواهد شد.


iran#

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بايگانی وبلاگ