جمعه، آبان ۲۰، ۱۳۹۰

آغاز فیلمبرداری فیلم تازه عباس کیارستمی در ژاپن


آغاز فیلمبرداری فیلم تازه عباس کیارستمی در ژاپن
http://www.voanews.com/persian/news/arts/Kingmemorial-2011-10-17-133622653.html

فیلمبرداری درامی به نام «پایان» به زبان ژاپنی که تازه ترین اثر سینمایی فیلمساز سرشناس ایرانی، عباس کیارستمی محسوب می شود این هفته در ژاپن آغاز شد.

این خبر از سوی شعبه شرکت تولید فیلم «ام کی تو» MK2 در ژاپن و تارنمای «اکران نوآر» در فرانسه اعلام شده است.

داستان فیلم «پایان» درباره دختر جوان دانشجویی به نام «آکیکو» است که برای پرداخت هزینه تحصیلی، زیبایی و افسونگری خود را به فروش گذاشته است. ماجرای فیلم هنگامی به اوج می رسد که «آکیکو» (با بازی رین تاکاناشی) با مشتری تازه و غیرمتعارفی روبرو می شود. یک استاد دانشگاه میانسال (با بازی تاداشی اوکونو) که با او به صورتی دوستانه و محبت آمیز رفتار می کند و به این صورت کم کم رابطه ای غیرمعمول بین این دو شکل می گیرد.

«رین تاکاناشی» بازیگر و مدل زیبا و جوانی است که در سال ٢٠٠٨ پس از بازی در فیلمی به نام Goth، برداشتی از روی کتابی پرطرفدار به همین نام در ژاپن به معروفیتی چشمگیر رسید. این بازیگر بیشتر به خاطر ایفای نقش های تلویزیونی در ژاپن شهرت دارد.

صحنه های مختلف فیلم تازه «عباس کیارستمی» در شهرهای «یوکوهاما» و «توکیو» فیلمبرداری خواهد شد و کار آن به مدت هشت هفته به طول خواهد انجامید.

کمپانی فرانسوی تهیه فیلم «ام کی تو» تا کنون ٩ بار با کیارستمی همکاری داشته است. پخش این فیلم برعهده شرکت ژاپنی «یورو پیس» است.

این دومین اثر سینمایی کیارستمی است که تماما در خارج از کشور ساخته می شود. پیش از این، فیلم «کپی برابر اصل» با بازی «ژولیت بینوش»، برای این بازیگر فرانسوی سرشناس جایزه «نخل طلایی» جشنواره سینمایی «کن» را به ارمغان آورد.

فیلم «کپی برابر اصل» که نخستین تجربه سینمایی کیارستمی با بازیگران و سینماگران غیر ایرانی است جایزه «خوشه‌ طلایی» جشنواره‌ «والادولید» اسپانیا را نیز کسب کرد و از آغاز نمایش آن در ماه مه ۲۰۱۰ تاکنون، در سینماهای جهان نزديک به يک ميليون و ۲۰۰ هزار نفر تماشاگر داشته و در جشنواره های سینمایی مختلف نیزمورد توجه منتقدان قرار گرفته است.

عباس کيارستمی همچنين در فيلم آينده «عادل يراحی» به نام «آشنايی با ليلا» فيلمنامه مشترکی را با همکاری او نوشته است. در اين فيلم ليلا حاتمی نقش اصلی را برعهده دارد.

درحالی که سایت هنری «ذره بین» درباره کیارستمی و مسئله ساخته شدن فیلم های او در خارج از ایران می نویسد: «بالاخره کیارستمی هم تصمیم گرفت قید ایران را بزند و فیلم هایش را در خارج از ایران و با سوژه هایی خارجی بسازد. مسئولین محترم سینمایی، تبریک!» در جایی دیگر در یک نظر خواهی از خوانندگان وبسایتی در داخل ایران می خوانیم: «واقعا جای تاسف است که کارگردانی مانند اقای کیارستمی به جای سرودن چکامه های سرزمین خود و نمایاندن مردمش به جهانیان کارش به جایی رسیده که داستان فاحشه ای ژاپنی را به تصویر می کشد. البته شاید تقصیر بر گردن دولتمردان جمهوری اسلامی است که چنین استعدادهایی را عامدانه از خاک پاک ایران می تارانند و ایرانیان را از داشته های ارزشمندشان محروم می سازند. به هر روی از قدیم گفته اند چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است.»


iran#

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بايگانی وبلاگ