شنبه، آبان ۲۸، ۱۳۹۰

پرونده مرگ مرموز«ناتالی وود» بازگشایی می شود


پرونده مرگ مرموز«ناتالی وود» بازگشایی می شود
http://www.voanews.com/persian/news/arts/NatalieWood-2011-11-18-134133388.html

با اطلاعات تازه ای از سوی کاپیتان کشتی تفریحی که ناتالی وود در سال ١٩٨١ جان خود را در آن از دست داد، پلیس لس آنجلس ، تحقیقات تازه ای را در مورد مرگ مرموز این بازیگر سرشناس سینمای هالیوود آغاز می کند.

کاپیتان سابق قایق تفریحی که «ناتالی وود» از عرشه آن به داخل آب سقوط کرده و کشته شده است مدعی است که همسر ناتالی، «رابرت واگنر» ( بازیگر قدیمی و معروف سینما و تلویزیون آمریکا ) مسئول این قتل بوده است.

«دنیس داورن» (کاپیتان کشتی تفریحی واگنر و وود) می گوید از بخش تحقیقات جنایی پلیس لس آنجلس خواسته است که یک بار دیگر پرونده مرگ «ناتالی وود» را که در آن زمان مرگی«تصادفی» خوانده شده بود را باز کرده و حقیقت را بیرون بکشند.

ناتالی وود بازیگر فیلم های فراموش نشدنی چون «شورش بی دلیل» که در زمان مرگ ٤٣ ساله بود، در آن شب به همراه همسرش «رابرت واگنر» و «کریستوفر واکن» هم بازی اش در فیلم علمی / تخیلی Brainstorm در آب های نزدیک به جزیره «کاتالینا» در سواحل کالیفرنیا بودند که «وود» در اقیانوس غرق شد.

کاپیتان «داورن» که پس از سی سال تصمیم گرفته است قدم پیش گذاشته و اطلاعات خود را در اختیار پلیس قرار دهد می گوید:«من اشتباه وحشتناکی کردم و در آن زمان تصمیم غلطی گرفتم. من در گزارشی که سی سال پیش راجع به مرگ ناتالی به پلیس دادم دروغ گفته ام. در آن زمان من از گفتن حقیقت به پلیس خودداری کردم.»

«داورن» در یک مصاحبه تلویزیونی گفت که «رابرت واگنر» مسئوول مرگ «ناتالی وود» بوده است و پس از این واقعه همه کوشش خود را به کار برده است تا جلوی تحقیقات بیشتر در اطراف مرگ «ناتالی» را بگیرد.

«داورن» در ادامه این سخنان گفت:«من و رابرت واگنر هیچ قدمی برای نجات جان «ناتالی» بر نداشتیم. او به من گفت هیچ کاری نکن وزحمت پیدا کردن او را بخود نده. واگنر به من اجازه نداد نورافکن مخصوص روشن کردن آب های اطراف کشتی را روشن کنم و اجازه نداد به پلیس یا گروه نجات تلفن کنم.»

با پخش این اخبار، نماینده «رابرت واگنر» اعلامیه ای منتشر ساخت که در آن نوشته شده است:«خانواده واگنر از هرگونه تصمیمی که اداره پلیس لس آنجلس در این رابطه اتخاذ کند پشتیبانی خواهد کرد. ما اطمینان داریم چنانچه هرگونه اطلاعات تازه ای در رابطه با مرگ ناتالی وود به این پرونده اضافه شود، این اطلاعات از منابعی موثق خواهد بود. ما امیدواریم که این مسائل که هم زمان با سی امین سالگرد مرگ دردناک ناتالی است تنها بخاطربهره برداری مالی و جاه طلبی های تبلیغاتی انجام نشده باشد.»

«داورن» در سال ٢٠٠٩ کتابی به نام «خداحافظ ناتالی، خداحافظ شکوه علفزار» را از خاطرات خود از آن شب کذایی منتشر کرده است. بسیاری از موارد مورد بحث کنونی در رابطه با مرگ مشکوک ناتالی وود در این کتاب که با همکاری یک نویسنده حرفه ای نوشته شده ، آورده شده است.

«داورن» در رابطه با اطلاعیه «رابرت واگنر» می گوید:«درحال حاضر برای من حتی فکر سودآوری از چنین مسئله ای غیرممکنه. من این اطلاعات را سالیان درازی در درون خودم پنهان کرده ام. کتاب من دو سال پیش منتشر شده و من اگر می خواستم به فروش کتابم کمک کنم این حرف ها را دو سال پیش می زدم. من درشرایط فعلی فقط بدنبال برقراری عدالت هستم.»

در پاسخ به این سئوال که چرا «داورن» سی سال صبر کرده است تا بالاخره امروزقدم پیش بگذارد و با مقامات مسئول تماس بگیرد این کاپیتان پیشین می گوید:«من در طول سال های خیلی کوشش کردم این اطلاعات را در اختیارپلیس بگذارم اما تا امروز گوش شنوائی نبود. حالا آن ها تصمیم دارند یک بار دیگه تحقیقات خودشونو پیگیری کنند. همه چیزهایی که من امروز می گویم در کتابم آمده است و حالا هم این برعهده پلیس است که به این مسئله رسیدگی و در مورد آن تحقیق کند.»

درپاسخ به این سئوال خبرنگار که «چرا پلیس باید امروز حرف شما را که در آن زمان به آن ها دروغ گفته اید باور کند؟» داورن می گوید:«در آن زمان زندگی من خیلی بهم ریخته و آشفته بود و من نمی توانستم به درستی فکر کنم.»

درشب مرگ ناتالی وود، در نوامبر سال ١٩٨١ ناتالی وود و رابرت واگنر وارد جروبحث و جدال سختی شدند. این واقعه هرگز به پلیس گزارش نشد. بنا بر ادعای «داورن»، «کریستوفر واکن» هم بازی آخرین فیلم «ناتالی وود» پس از یک منازعه لفظی خشونت آمیز با «رابرت واگنر» به کابین خود رفت تا بخوابد. رابرت واگنر یک بطری شراب را روی میزکوبید و شیشه های شکسته به هوا پرتاب شد. پس از آن که «ناتالی وود» با عصبانیت کابین اصلی را ترک کرد تا به اطاق خود برود، «رابرت واگنر» بدنبال او دوید. کاپیتان دنیس داورن کوشید تا جلوی او را بگیرد اما «واگنر» به او می گوید:«گم شو!» دقایقی بعد «ناتالی وود» ناپدید می شود.«دنیس داورن» احساس می کند اتفاق بدی افتاده است و می خواهد از پلیس کمک بخواهد اما رابرت واگنربه او می گوید این کار را نکند.»

درگزارش های اولیه پزشکی قانونی آمده است که «ناتالی وود که چند گیلاس شراب خورده بود به طور تصادفی از قایق به داخل آب پرت شده و سرش به شئی تیزی اصابت کرده است.» اما در همان زمان وکیل ناتالی وود «پال زیفرن» گفته بود که مرگ این ستاره به هیچوجه اتفاقی نبوده است.

پلیس لس آنجلس در حال حاضر مشغول انجام تحقیقات لازم درباره اظهارات کاپیتان داورن است.

ناتالی وود و رابرت واگنربار اول در سال ١٩٥٧ با یکدیگر ازدواج کرده و پس از ٩ سال از یکدیگر جدا شدند. آن ها یک بار دیگر در سال ١٩٧٢ با یکدیگر ازدواج کردند و در روز وقوع حادثه در ٢٩ نوامبر ١٩٨١ این زوج تعطیلات عید شکرگزاری را به همراه «کریستوفر واکن» در کشتی تفریحی خود می گذراندند.

ناتالی وود

ناتالی وود از پدرو مادرمهاجر روسی در شهر «سن فرانسیسکو» متولد شد. او بازیگری را از سال ۱۹۴۳ با بازی در فیلم هایی چون «معجزه در خیابان ۳۴»(۱۹۴۷) آغاز کرد. «اورسون ولز» کارگردان نابغه سینمای آمریکا به او لقب «بزرگ ترین استعداد کوچک دنیا» را داده بود. وود با بازی در نقش مقابل جیمز دین در فیلم شورش بی‌دلیل (۱۹۵۵، نیکلاس ری) توانست نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن شود، این موفقیت، راه او را برای گذر از قالب یک بازیگر نوجوان به یک ستاره سرشناس هالیوودهموار کرد.

او پس از آن در فیلم‌های داستان وست‌ساید (۱۹۶۱) و جیپسی (۱۹۶۲) درخشید. وود همچنین برای بازی در فیلم‌های شکوه علفزار (۱۹۶۱) و عشق با بیگانه کامل (۱۹۶۳) توانست نامزدی جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن را به‌دست آورد. او دوران موفقیت در دهه شصت میلادی را با حضور در فیلم‌هایی مانند باب و کارول، تد و آلیس (۱۹۶۹) ادامه داد. وود در آثار تلویزیونی نیز ظاهر شد و در سال ۱۹۷۹ به خاطر بازی در فیلم تلویزیونی از اینجا تا ابدیت برنده جایزه گلدن گلوب شد.




iran#

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بايگانی وبلاگ