دوشنبه، آبان ۲۳، ۱۳۹۰

نمایش زندگی «مرلین مونرو» از طریق عکس ها


نمایش زندگی «مرلین مونرو» از طریق عکس ها
http://www.voanews.com/persian/news/arts/Marlyn-2011-11-14-133846168.html

مِرلین مونرو بدون تردید صاحب یکی از شناخته ترین چهره های جهان است. با این حال گالری «میلک» در شهر نیویورک درآخر هفته ای که گذشت نمایشگاه تازه ای را به عکس هایی از این بازیگر اسطوره ای نیمه قرن بیستم آمریکا اختصاص داده است.

در این نمایشگاه برگزارکنندگان زندگی «مرلین مونرو» را از طریق عکس هایی از دوران مختلف زندگی او به نمایش گذاشته اند. عکس هایی که با نخستین پرتره حرفه ای «مرلین»، کاری از عکاس معروف «آندره دو دینز» آغاز می شود و شامل مجموعه عکس های دیگری از عکاسان مشهوری چون «برنارد» است که به او کمک کرد تا نخستین نقش بازیگری اش در هالیوود را بگیرد و« فیلیپ هالسمن» که در کنار دریا در ساحل «همپتون» در حومه نیویورک عکس های فراموش نشدنی از این ستاره زیبای هالیوود گرفت.

یکی از عکس های «هالسمن» که در آن زمان بر روی جلد مجله «لایف Life چاپ شد، موقعیت مرلین مونرو را به عنوان ستاره ای که نامش در هالیوود بر سر زبان ها بود تثبیت کرد. عکس های دیگری از دوران نوجوانی مرلین، لب ساحل با موهای خرمایی رنگ، درحال خواندن کتاب و روی بالکن آپارتمانی در منهتن، نگاه نادری به زندگی این ستاره در سال های پیش از معروفیت می اندازد. تاکی وایز، رئیس گالری «ستِیلی وایز» نیویورک درمورد این مجموعه می گوید:«این عکس ها مرلین را به عنوان نوجوانی دوست داشتنی با صورتی زیبا و نه خارق العاده و با بدنی قشنگ و نه بی نظیر به تصویر می کشد. دختری با موهای خرمایی که با اراده و عشق زحمت کشید تا به آنچه می خواهد برسد و مرلین مونرویی شود که امروز در جهان شناخته شده است.»

این نمایشگاه همچنین شامل مجموعه ای به نام آخرین نشست است که «بِرن ستِرن» ،عکاس افسانه ای هالیوود در سال ١٩٦٢ از مرلین مونرو گرفته است. آقای ستِرن این سری عکس ها را برای مجله مد « وٌگ » Vogue در هتلی در نیویورک و دقیقا شش هفته پیش از مرگ او گرفته بود. بِرن ستِرن در این نشست بیش از ٢٥٠٠ عکس از مرلین مونرو گرفت. این عکس ها بسیار مشهور هستند و بارها در نشریات مختلف بچاپ رسیده اند. عکسی در لباس مشکیِ با طرحی از «کریستین دیور» نگاه ها را بخود جلب می کند. ویکتوریا پارکِر از شرکت تهیه فیلم «وِاینستِاین» که فیلمی درباره «مرلین مونرو» به نام یک هفته با مرلین را وارد بازار کرده است راجع به این عکس می گوید: «گونه ای از این عکس چند هفته پس از مرگ او بر روی جلد مجله «وٌگ» چاپ شد اما من هیچ وقت مرلین را این طور که در عکسی که ما اینجا به نمایش گذاشتیم به چشم می آید ندیده بودم. او مثل یک مدل زیبا است در حالی که همچنان همان چهره شناخته شده با موهای بور، همان سمبل سکس است.»

بنظر می رسد برگزاری چند نمایشگاه عکاسی هم زمان در شهرهای نیویورک و شیکاگو با موضوع «مرلین مونرو» درواقع پیش درآمدی است برای اکران فیلم تازه «یک هفته با مرلین» با شرکت «میشل ویلیامز» که تا اواخر ماه جاری در سینماهای آمریکا برروی اکران خواهد آمد.

«هاروی واینستاین» تهیه کننده این فیلم اخیرا درباره مرلین مونرو گفته است:«او زنی بود بی گناه، باهوش و بی نهایت سکسی ..و به راستی چه معجونی از این بهتر؟»

مرلین مونرو درماه آگوست ١٩٦٢ در ٣٦ سالگی به دلیل استفاده بیش از حد از مواد مخدر درگذشت.



iran#

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بايگانی وبلاگ