چهارشنبه، بهمن ۰۷، ۱۳۹۴

عدالت برای ایران: پرستو فروهر برای پیگیری و اعتراض به دستبرد دوباره به خانه فروهرها، به ایران رفت

عدالت برای ایران: پرستو فروهر برای پیگیری و اعتراض به دستبرد دوباره به خانه فروهرها، به ایران رفت
http://iranscope.blogspot.com/2016/01/blog-post_45.html

در پی دستبرد مجدد به خانه داریوش و پروانه فروهر، از قربانیان قتل‌های سیاسی دهه ۷۰ ٬پرستو فروهر برای پیگیری این موضوع و مستند کردن و گزارش دادن «رد پای این یورش» به تهران رفت.
پرستو فروهر اعتراض به این «تجاوز» را برگی از تاریخ پایداری خانه فروهرها عنوان کرده و در صفحه فیس‌بوکش نوشته است: «اگرچه روبرویی با آن خانه‌ی درهم‌شکسته دردناک خواهد بود، با این امید می‌روم که صدای اعتراض بلند خواهد شد و به دریافت حس مسئولیت در برابر اینگونه مکان‌ها، که حافظ تاریخ دگراندیشان‌اند، دامن خواهد زد. پاسداری و تلاش برای ماندگاری مکان‌های یادآوری تاریخ، مسئولیتی جمعی‌ست که تنها در همبستگی و همکاری ممکن خواهد شد.»
او به دویچه ووله گفته است که این دستبرد چند هفته پیش انجام شده اما چون می‌خواسته بلافاصله پس از خبری شدن این موضوع به ایران برود، اعلامش را به تعویق انداخته است. او اضافه کرده است: «نمی‌خواستم بین اعلام خبر و سفرم به ایران وقفه‌ای طولانی باشد تا مانند زمان قتل پدر و مادرم نیروهای امنیتی فرصت داشته باشند به آن خانه بروند و هرچه را دل‌شان می‌خواهد از آنجا ببرند.»
خانه داریوش و پروانه فروهر برای دومین بار در سال جاری مورد دستبرد قرار گرفته است. پرستو فروهر با بیان اینکه ابعاد این دستبرد بسیار گسترده‌تر از دستبرد قبلی بوده گفته است: «این که حتی شیرهای آب را کنده و برده‌اند نشان می‌دهد که اینها می‌خواهند آن خانه را تبدیل به یک مکان بی‌استفاده و متروک کنند و این دقیقا همان چیزی است که من در تمام این سال‌های پس از قتل پدر و مادرم با آن مبارزه کرده‌ام.»
داریوش و پروانه فروهر از رهبران حزب ملت ایران بودند که در اول آذرماه ١٣۷۷ در ادامه قتل‌های سیاسی نویسندگان، شاعران و دگراندیشان در دهه ۷٠ کشته شدند.پس از آنکه اعلام شد ماموران وزارت اطلاعات در این قتل‌ها دست داشته‌اند، پرونده این قتل‌های سیاسی با خودکشی سعید امامی، از مقام‌های ارشد وزارت اطلاعات و متهم اصلی پرونده، و حکم حبس برای چند نفر از ماموران امنیتی مختومه شد. باوجود پیگیری‌های مستمر خانواده‌های قتل‌های سیاسی در هفده سال گذشته و شکایت به کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل و دیگر نهادهای بین المللی، مقامات جمهوری اسلامی تا کنون از روشن کردن حقیقت در این رابطه و شناسایی و محاکمه عاملان و آمران آن سرباز زده‌اند.

منبع:
مطلب مرتبط
فروهرهای ما و مارتین لوتر کینگ آمریکایی ها
http://www.ghandchi.com/1091-mlk-foruhars.htm 



----------------------

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بايگانی وبلاگ