یکشنبه، بهمن ۰۴، ۱۳۹۴

همجنسگرایی مخفی در میان اعضای داعش

همجنسگرایی مخفی در میان اعضای داعش
http://iranscope.blogspot.com/2016/01/blog-post_85.html

The Secret, Hypocritical Gay World of ISIS
http://www.thedailybeast.com/articles/2016/01/06/the-secret-hypocritical-gay-world-of-isis.html

نشریه دیلی بیست در مقاله ای به مساله همجنسگرایی در میان اعضای داعش پرداخته است.

قتل یک نوجوان ۱۵ ساله توسط داعش به دلیل همجنس‌گرا بودن نه‌‌تنها یک بار دیگر اثباتی است بر ماهیت انسان‌ستیز این گروه، بلکه دوگانگی که در ذات ان نهفته است را فاش می‌کند.

یک فرمانده ارشد داعش که در گزارش‌ها به نام ابو زاید الجزراوی عنوان شده، با این نوجوان ناشناس رابطه داشت، اما آنکس که مجازات شد نوجوان بود و نه این فرمانده.

در عوض به نوشته دیلی‌بیست، الجزراوی مجبور به ترک سوریه و پیوستن به خط جبهه در شمال غرب عراق شد.

نوجوان فوق که در دیرالزور، هفتمین شهر بزرگ سوریه کشته شد اولین مورد از مرگ در این نوع نیست و‌ تصاویر خشن مردان متهم به همجنسگرایی که به همین دلیل توسط داعش از بالای ساختمان‌ها به پایین پرت می‌شوند قبلا منتشر شده است.

گروه نظارت بر حقوق بشر سوریه مستقر در برتیانیا به ایندیپندنت گفت دست‌کم ۲۵ نفر به اتهام همجنسگرایی به دست داعش کشته شده‌اند: شش نفرشان سنگسار شدند، سه نفر با تیر خلاص به سر کشته شدند، و ۱۶ نفر از بالای ساختمان پرت شدند.

رسانه‌های خبری به نقل از شاهدان عینی گفته اند که قتل نوجوان ۱۵ ساله در مقابل جمعی از تماشاگران رخ داد.

داداگاه شریعت دیرالزور گفته بود که ابوزیاد که در بسیاری منابع به عنوان «متجاوز» عنوان شده، هم باید مانند نوجوان فوق به مرگ محکوم شود اما فرماندهان داعش خواستند که او در عوض برای جنگ به عراق منتقل شود.

صبحی نحاس فعال همجنسگرای سوری که از سوریه گریخته و سال گذشته در سازمان ملل متحد درباره وضع حقوق همجنسگرایان و اقلیت‌های جنسی سخنرانی کرد در گفت‌وگو با دیلی‌بیست گفت کشتن نوجوان و رها کردن مردی که با او رابطه داشت، احتمالا دلایل فرهنگی دارد.

او گفت‌:‌ "سنتی که در آن مردان با پسرهای نابالغ و نوجوانان دوجنسی رابطه دارند، پیش از اسلام وجود داشته است."

دیلی‌بیست در عین حال می‌گوید ماهیت این رابطه معلوم نیست که چه بوده، رابطه جنسی با رضایت دوطرف بوده و یا تجاوز.

نحاس گفت "شاید داعش به این فرمانده خود امتیاز داده و او را روانه جای دیگری کرده و نوجوان را قربانی کرده است."

او گفت "گروه‌هایی چون داعش مردهای درگیر رابطه با همجنس را همجنسگرا نمی‌دانند بلکه آنان را فاعل و مفعول تلقی می‌کنند که در آن فرد مفعول محکوم به فنا است."

نحاس در عین حال گفت این مساله در میان داعش بسیار گیج‌کننده است. او گفت شنیده است که داعش مردان همجنسگرای ضعیف جثه را «برای لذت مردهای مسن‌تر» نگه می‌دارد و مردهای مشکوک به همجنسگرایی با بدن‌های ورزیده را می‌کشد.

به گفته صبحی نحاس که عضو سازمان مهاجران و پناهجویان کار می‌کند گفت در مورد اخیر احتمالا ارشد بودن ابوزیاد عامل نجات او از مرگ شده است.

مایکل لوئونگو نویسنده به دیلی‌بیست گفت قتل نوجوان ۱۵ ساله رویکرد دوگانه داعش را نشان می‌دهد. این که در میان بعضی از "نقاط خاورمیانه فاعل بودن مسئله‌ای نیست چرا که اقدامی علیه مردانگی نیست."

او گفت در این مورد خاص که رابطه با یک نوجوان بوده، به طور قطع او مفعول رابطه بوده و از این روست که عضو داعش مجازات نشده است.

لوئونگو گفت چنین دوگانگی‌هایی در میان دیگر گروه‌های مذهبی چون طالبان هم دیده می‌شود.

صبحی نحاس به دیلی‌بیست گفت مردان همجنسگرا برای حفاظت از خود و خانواده‌هایشان به داعش پیوسته‌اند.

وی افزود:‌در عین حال آن‌ها می‌توانند روابط جنسی مخفیانه هم داشته باشند چرا که دیگر در مظان اتهام نیستند و حالا با مورد اخیر می‌دانند که اگر به اندازه کافی ارشد باشند مجازات هم نمی‌شوند.

گفته می‌شود بین ۱۰۰ الی ۱۲۵ همجنسگرای سوری در ترکیه در انتظار پناهندگی در کشورهای دیگر هستند.

منبع:



----------------------

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بايگانی وبلاگ