سه‌شنبه، دی ۲۹، ۱۳۹۴

یادداشت شادی امین در مورد گفتگوهای راجع به ال جی بی تی با نمایندگان دولت ایران در ژنو

یادداشت شادی امین در مورد گفتگوهای راجع به ال جی بی تی با نمایندگان دولت ایران در ژنو
http://iranscope.blogspot.com/2016/01/blog-post_74.html

در نشست دو روزه ۲۱ و ۲۲ دی ۱۳۹۴ ( ۱۱ و ۱۲ ژانویه ۲۰۱۶) در ژنو و در مقر سازمان ملل، اعضای کمیته حقوق کودک سازمان ملل متحد هیات بلندپایه ایرانی را درباره وضعیت کودکان به چالش کشیدند. این هیات از ارائه پاسخ به بسیاری از سئوالات، از جمله سئوالات مربوط به کودکان اقلیت جنسی (ال‌جی‌بی‌تی‌آی) طفره رفت و نخواست حتى به آن اشاره کند.
دولت جمهوری اسلامی ایران پیش از نشست در پاسخ خود به سئوالات کمیته، ضمن نشان دادن اینکه فرق بین دوجنسگرایان و اینترسکس‌ها را نمی‌داند، ادعا کرده بود که هیچ تبعیض یا خشونتی علیه کودکان ال‌جی‌بی‌تی‌آی در ایران وجود ندارد در حالی که اعضای کمیته به طور مشخص درباره مواد قانون مجازات اسلامی که رابطه با همجنس را جرم می‌داند سئوال کرده بودند. همچنین در این پاسخ، جمهوری اسلامی نوشته بود که در ایران مجوز تغییر جنسیت برای کودکان دارای «اختلال هویت جنسیتی» صادر می‌شود.

شادی امین ضمن اشاره به پاسخ کتبی شش‌رنگ به این ادعاهای جمهوری اسلامی می‌گوید: «این گزارش، اعتراف به این امر بود که در ایران برخلاف تمامی موازین بین‌المللی، دولت هورمون‌تراپی و عقیم‌سازی اجباری برای افراد زیر ۱۸ سال را ترویج می‌کند و رسیدن به بزرگسالی و سایر شرایط برای رضایت آگاهانه درنظرگرفته نمی‌شود. علاوه بر اینکه رضایت آگاهانه و آزادانه این کودکان تضمین نیست و هیچ‌گونه آگاهی‌رسانی در مورد هویت و گرایش جنسی گوناگون در جامعه تبلیغ و ترویج نمی‌شود، با رواج ذهنیت بسیار منفی نسبت به همجنس‌گرایی به عنوان یک انحراف، عملا این کودکان دچار مشکلات روحی و انزوا شده و به عنوان بیماری روانی با آن‌ها برخورد می‌شود.»
 
گزارش کامل در سایت شش رنگ و در این لینک قابل دسترسی است:

شش رنگ: دولت ایران نتوانست به سئوالات مربوط به نقض حقوق کودکان اقلیت جنسی پاسخ دهد
http://6rang.org/3155

منبع:



----------------------

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بايگانی وبلاگ