جمعه، آذر ۲۶، ۱۳۸۹

فيروزه خطيبی-لاری کینگ شومن معروف، آخرین برنامه تلویزیونی خود را اجرا کرد


لاری کینگ شومن معروف، آخرین برنامه تلویزیونی خود را اجرا کرد
فيروزه خطيبی
http://www.voanews.com/persian/news/arts/LarryKing-2010-12-17-112081584.html

لاری کینگ شومن معروف شبکه تلویزیونی «سی ان ان » CNN پس از یک چهارم قرن فعالیت و اجرای بیش از ٦ هزار برنامه تلویزیونی شامل مصاحبه های هفت روز در هفته با چهره های مطرح و سرشناس جهان، شب گذشته آخرین برنامه پرتماشاگر «لاری کینگ لایو» Larry King Live خود را اجرا کرد و آن را رسما آخرین برنامه تلویزیونی خود خواند.

کینگ در حالی که بند شلوار قرمز و کراواتی با خال های هم رنگ آن پوشیده بود، خطاب به تماشاگران خود گفت:«هرگز در زندگی برایم پیش نیامده بود که نتوانم احساساتم را بیان کنم. من هیچوقت فکر نمی کردم این برنامه تا به امروز دوام بیاورد و هرگز هم گمان نمی بردم که مجبور باشم یک روز با شما خداحافظی کنم.»

شوی «لاری کینگ لایو» در طول٢٥ سال گذشته مکانی برای معرفی و ملاقات با سیاستمداران مهم و مطرح و هنرمندان معروف و سرشناس بوده است. در شب اعلام پایان این برنامه ها نیز «فیل مک گراو» که به نام «دکتر فیل» محبوب ترین روانشناس تلویزیونی آمریکا شناخته می شود و «بیل ماهر» کمدین استند آپ و برنامه ساز شوهای کمدی تلویزیونی نیز در استودیوی «سی ان ان » در لس آنجلس حضور پیدا کردند تا حمایت خود را از این برنامه ساز قدیمی به نمایش بگذارند.

پرزیدنت باراک اوباما و رئیس جمهور پیشین آمریکا، بیل کلینتون، کیتی کیوری مجری برنامه های خبری، دونالد ترامپ، میلیاردر ساکن نیویورک و تونی بنت خواننده جازنیز از طریق پیام های ماهواره ای از راه دور به مهمانان داخل استودیوی «لاری کینگ» پیوستند تا در اجرای این آخرین برنامه او را یاری دهند.

در آغاز این برنامه، بیل ماهر به شوخی از حاضران خواست تا از ستایش لاری کینگ و یا مداحی درباره او خودداری کنند:«یادتان باشد این پایان برنامه های اوست و خودش هنوز سرزنده و شاداب کنار ما ایستاده است!»

هرچند بسیاری از منتقدان «لاری کینگ» در طول٢٥ سال گذشته همواره از نوع اجر و عدم آمادگی او به عنوان مجری این برنامه ها به شدت انتقاد کرده اند اما برنامه پنج شنبه شب یکی از بهترین اجراهای زنده لاری کینگ بود و اوبه عنوان یک مجری ازهرجهت توانا و کارآمد به نظر می رسید.

لاری کینگ درطول آخرین برنامه خود، همانطور که مثل همیشه چانه اش را روی دستش حائل کرده بود به حرف های مهمانانی که درباره شیوه کار او و تاثیراتی که او به عنوان یک مجری برنامه تلویزیونی بر روی برنامه های دیگران داشته است گوش می داد. «برایان ویلیامز» مجری خبری شبکه تلویزیونی «ان بی سی» NBC، شوی تلویزیونی «لاری کینگ» را «محل مخصوص اعتراف به گناه آمریکا» خواند و «باربارا والترز» خبرنگار و مجری پیشکسوت تلویزیونی به شوخی گفت که «مفهوم خروج لاری کینگ از صحنه برنامه های تلویزیونی برای او خبر خوشی است چرا که بزرگ ترین رقیب او در صحنه مصاحبه های تلویزیونی میدان را ترک کرده است». «بیلی گراهام»رهبرمذهبی مسیحیان آمریکا نیزدر نامه ای به «لاری کینگ» که توسط «سیکرست» همکار پشت صحنه کینگ خوانده شد به او نوشت:«با پایان برنامه های تو، روند تماشای برنامه های تلویزیونی شبانه من هم بهم خواهد خورد.»

لاری کینگ که پیش از همکاری با شبکه «سی ان ان» در رادیو به کار اشتغال داشت، تا این تاریخ بیش از ٥٠ هزار مصاحبه تلویزیونی با شخصیت های مختلف داشته است. اما این مجری ٧٧ ساله برنامه های تلویزیونی مسلط بر کامپیوتر، در اواخر ماه ژوئن از طریق سایت اجتماعی«توییتر» Twitter اعلام کرد که به زودی برنامه های شبانه خود از کانال «سی ان ان» را به پایان خواهد رساند.

بخشی از این تصمیم «لاری کینگ» از آنجایی سرچشمه می گیرد که در ماه های گذشته تعداد تماشاگران «سی ان ان » به مقدار قابل توجهی کاهش یافته است. در حال حاضر این شبکه در رده سومین شبکه پرتماشای تلویزیونی قراردارد و از لحاظ تعداد تماشاگر نیزدومین شبکه پرتماشاگر تلویزیونی پس از «فاکس نیوز» Fox News محسوب می شود. تعداد تماشاگران روزانه «فاکس نیوز» در حال حاضر بیش از یک میلیون نفر برآورد شده است در حالی که «سی ان ان » با تعداد ٤٣٥ هزار تماشاگربا فاصله قابل توجهی در رده دومین شبکه خبری پربیننده پس از فاکس قرار گرفته است.

تعداد تماشاگران برنامه های شبانه «لاری کینگ» در طول سال گذشته جمعا ٧٠٠ هزار نفر بوده اند.

با وجود میراثی که «لاری کینگ» در اجرای برنامه های ویژه و مصاحبه های تلویزیونی پرطرفدار از خود باقی گذاشته است، مراسم پایان صدرنشینی او به عنوان مجری برنامه های تلویزیونی «سی ان ان» بدون هرگونه سروصدا از سوی شبکه ای که او در طول بیش از دو دهه نمادی از آن بوده است برگزار شد. درعوض ماشین تبلیغاتی «سی ان ان» کوشش دارد تا توجه تماشاگران خود را به آینده این شبکه تلویزیونی معطوف سازد.

از هم اکنون اعلام شده است که «پیرس مورگان»، «شومن» بریتانیایی تبارو یکی از داوران برنامه پرتماشاگر«آمریکا استعداد دارد» America Has Talent از ماه ژانویه، جای خالی «لاری کینگ» را با برنامه ای به نام «امشب با پیرس مورگان» پرخواهد کرد.

اما «لاری کینگ» این مسئله را نادیده گرفت و آخرین شوی خود را مثل همیشه با یک خداحافظی ساده به پایان رساند:«اما اجازه بدهید به جای خداحافظ امشب به شما بدرودبگویم.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بايگانی وبلاگ