شنبه، آذر ۲۷، ۱۳۸۹

مراسم عروسی کيت ميدلتون و شاهزاده ويليام ماه آوريل سال آينده برگزار خواهد شد


مراسم عروسی کيت ميدلتون و شاهزاده ويليام ماه آوريل سال آينده برگزار خواهد شد
http://www.voanews.com/persian/news/Kate_William-2010-12-18-112120649.html

در حالی که پرنسس دايانا، مادر شاهزاده ويليام، ميراث بزرگی از خود در بريتانيا و ساير کشورهای جهان باقی گذاشته است، اکنون از کيت انتظار می رود اين بار سنگين را به دوش بگيرد. حال سوال اين است که آيا ميراث پرنسس دايانا الهام بخش کيت ميدلتون خواهد بود يا برای او ايجاد محدوديت، خواهد کرد.
دايانا در زمان ازدواجش با چارلز در سال ۱۹۸۱ دختری ۲۰ ساله و خجالتی بود. مراسم عروسی آنها رويايی بود و بريتانيا شيفته پرنسس جديدش شده بود. دايانا زيبا بود و به سرعت تصوير عبوس و گرفته خانواده سلطنتی را تغيير داد. پرنسس دايانا نماد مد شده بود و سبک لباس پوشيدنش الهام بخش بسياری در سراسر جهان بود. تلاش های انسان دوستانه او هم مورد تحسين بسياری قرار می گرفت.
هم اکنون بريتانيا مراسم عروسی رويايی ديگری در پيش دارد. بی شک کيت که قرار است پرنسس آيندهء بريتانيا شود با دايانا، پرنسس سابق اين کشور، مقايسه خواهد شد. کيت ميدلتون ماه گذشته زمان اعلام نامزدی اش با شاهزاده ويليام به خبرنگاران گفت ويليام آموزگار خوبی است و می تواند به او در آمادگی برای چنين سمتی کمک کند.
بسياری برای نخستين بار صحبت های کيت را می شنيدند. لهجه و طرزصحبت کردن وی شباهت بسياری با دايانا داشت و نشانی از بزرگ شدن او در قشر بالای اين جامعه بود. البته گفته می شود اين تنها شباهت اين دو نفر است.
پارتيک جِفسون، مشاور خصوصی پيشين دايانا، می گويد کيت ميدلتون همچون دايانا اشراف زاده نيست. دايانا در يکی از خانواده های اصيل و باستانی برتانيا به دنيا آمده بود و همين به خودی خود ممکن است راه را برای کيت ميدلتون دشوار سازد. البته جفسون می گويد دايانا در مدرسه نمی درخشيد، خيلی زود ازدواج کرد، و ديدگاهش به يک ازدواج سلطنتی بيشتر حالت اجبار داشت تا لذت و عشق شخصی. گفته می شود وقتی ازدواج دايانا با چالز از هم پاشيد، او با هيجان بيشتری مشغول به کارهای انسان دوستانه شد.
کيت در اين زمينه با دايانا تفاوت بسياری دارد. او تحصيلات دانشگاهی دارد و زمان ازدواجش ۲۹ سال خواهد داشت. پس از هفت سال رابطه بسيار نزديک ميان کيت و ويليام به نظر می آيد تفاهم بيشتری بين اين زوج وجود دارد تا دايانا و چالز. رابرت جيسون، زندگينامه نگار خانواده سطنتی می گويد از زمان مرگ پرنسس دايانا، خانواده سلطنتی بريتانيا، توجه جهان مد را از دست داده است. ولی پيوستن کيت ميدلتون به اين خانواده می تواند اين وضعيت را تغيير دهد. بسياری از طراحان از کيت درخواست خواهند کرد تا لباسهای آنها را بپوشد تا تبليغی برای محصولات آنها باشد.
برخلاف پرنسس دايانا، کيت می داند با ازدواج با شاهزاده ويليام مرکز توجه رسانه ها خواهد بود و به نظر می آيد از تجربه ازدواج های سلطنتی پيشين، درس گرفته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بايگانی وبلاگ