سه‌شنبه، آذر ۳۰، ۱۳۸۹

مهدیه گلرو و بهاره هدایت دست به اعتصاب غذا زدند/رهانا


مهدیه گلرو و بهاره هدایت دست به اعتصاب غذا زدند
http://www.rahana.org/archives/32507

خبرگزاری حقوق بشر ایران - رهانا
مهدیه گلرو و بهاره هدایت از فعالین دانشجویی در زندان اوین در اعتراض به ممنوع‌الملاقات شدن خود دست به اعتصاب غذا زد‌ه‌اند.

هاره هدایت از اعضای شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت و مهدیه گلرو فعال دانشجویی و از اعضای شورای دفاع از حق تحصیل در اعتراض به ممنوع‌الملاقات شدن و وضعیت بد خود رد زندان به ترتیب از روز شنبه و امروز دست به اعتصاب غذا زد‌ه‌اند.

امین احمدیان، همسر بهاره هدایت با اعلام این خبر به رهانا، سامانه خبری خانه حقوق بشر ایران گفت: «امروز صبح برای ملاقات با بهاره هدایت به زندان اوین مراجعه کردم. اما هر چه صبر کردیم،‌ گفتند امکان ملاقات نیست و بالاخره خبردار شدیم که بهاره از روز شنبه دست به اعتصاب غذا زده و تا به امروز هیچ چیزی نخورده است.»

وی که بابت بیماری کبدی بهاره هدایت ابراز نگرانی می‌کرد ادامه داد: «دلیل اعتصاب غذای بهاره هدایت ممنوع الملاقات شدن و وضعیت بد وی در بند متادون است. ما هر هفته تنها به صورت کابینی می‌توانستیم ملاقات داشته باشیم و حتا همسرم از تماس تلفنی و ملاقات حضوری نیز محروم بوده است.»

همچنین مهدیه گلرو دیگر فعال دانشجویی محبوس در بند متادون زنان زندان اوین نیز از روز جاری به علت ممنوع الملاقات شدن دست به اعتصاب غذا زده است. همسر وی، وحید لعلی‌پور نیز امروز در پی مراجعه به زندان نتوانسته است ایشان را ملاقات کند.

گفتنی است مهدیه گلرو، بهاره هدایت و چهارده تن دیگر از زندانیان بند زنان زندان اوین، در آبان ماه سال جاری در اقدامی غیر قانونی به بند متادون زنان زندان اوین منتقل شده و از حق تماس تلفنی و ملاقات حضوری محروم هستند.

بند متادون زنان زندان اوین، سالن دبسته به ابعاد ۳۰ تا ۳۵ متر است که زندانیان در آن‌جا کم‌تر از یک ساعت در شبانه‌روز می‌توانند از هوای آزاد استفاده کنند. همچنین آن‌ها از دیگر امکانات نظیر استفاده از کتابخانه نیز محروم هستند.

مهدیه گلرو، فعال دانشجویی در تاریخ ۱۱ آذر ماه سال گذشته به همراه همسر خود بازداشت و به دو سال چهار ماه زندان محکوم شده است. بهاره هدایت نیز به ۹ سال و نیم زندان محکوم شده است.

پایان پیام

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بايگانی وبلاگ