جمعه، آذر ۱۹، ۱۳۸۹

جوابیه حشمت الله طبرزدی به صحبت های اخیر دولت ابادی


هرانا؛ جوابیه حشمت الله طبرزدی به صحبت های اخیر دولت ابادی
جمعه 19 آذر 1389 ساعت 18:56
http://www.hra-news.net/00/5586-1.html

خبرگزاری هرانا - دادستان تهران عباس جعفری دولت ابادی روز سه شنبه 16 اذر در نشست خبری نسبت به پاره ای مسایل اظهار نظر كرد.

وی در بخشی از صحبت هایش اظهار داشت، در خصوص كسانی از جریان فتنه كه لایحه دفاعیه خود را چاپ كرده‌اند، اعلام جرم كرده‌ایم و آنها را تحت تعقیب قرار می‌دهیم. دو نفر از محكومان جریان فتنه متن لایحه خود را چاپ كرده كه آنها را تعقیب می‌كنیم.

در همین راستا حشمت الله طبرزدی دبيركل جبهه دمكراتيك ايران و سخنگوي شوراي همبستگي براي دمكراسي و حقوق بشر در ايران كه كوشش ها و مبارزاتش باعث شده است به وي به عنوان يكي از سخنگويان و تريبون طيف سكولار دمكرات نگاه شود و مدتي پيش از خامنه اي به دادگاه بين المللي شكايت كرده است جوابیه ای را در زندان تنظیم و آنرا در اختیار خبرگزاری هرانا قرار داده است که به شرح زیر است:

اینجانب این محكمه را عادلانه نمیدانستم ، این محکمه فرمایشی و در جهت اراده ی دستگاه امنیتی و در خدمت حکومت بود، دستگاه امنیتی- قضایی به صورت فله ای، واهی و غیر مستدل، اتهامات گوناگونی را متوجه من کرده اند و دستگاه امنیتی، از قاضی خواستار اشد مجازات و تبعید برای من شده بودند.دادگاه مطابق اصل 168 قانون اساسی برگزار نمی شود. من رای این دادگاه نظامی- امنیتی را قبول نداشتم.

هم چنین دو وکیل مدافعم، خانم نسرین ستوده و محمد اولیایی فرد بازداشت و هنوز زندانی هستند، اقای جهانگیر محمودی هم محكوم شده اند و خانم گیتی پورفاضل و اقای محمدعلی دادخواه تحت فشار هستند.

حال اقای دولت ابادی چگونه انتظار داشتند در حالی كه دادگاه نظامی - امنیتی بر خلاف قانون اساسی تشكیل شده است من متن دفاعیات خود را منتشر نكنم؟

چگونه انتظار دارد در حالی كه وكلای من یا در زندان هستند یا تحت فشار هستند و به پرونده من دسترسی نداشتند متن دفاعیات خود را منتشر نكنم؟

وی در بخش دیگری از این نامه اشاره میكند، انتشار دفاعیات در حالی كه دادگاه غیر صالح در جهت اراده دستگاه امنیتی به من 9 سال و 74 ضربه شلاق تحمیل كرده است را حق مسلم خود میدانستم، دادگاه در حالی این رای را به من تحمیل كرد كه پیش از این و برطبق همین روندهای ناعادلانه 11 سال حبس ( كه بخشی از ان حبس در سلول انفرادی بود )‌ را گذراندم و این محكمه تحت اراده حكومت، كدام حقوق شهروندی من را مراعات كرد. با تفاسیر ارایه شده ارایه دفاعیه را از حقوق شهروندی خود میدانم.

حشمت الله طبرزدی این نكته لطیف را هم اشاره كرده اند كه اقای دولت ابادی ایا رهبر حزب یا تشكلی است كه در خطاب به مردم انها را برای 9 دی هوشیاری میدهد تا به خیابان بیایند؟


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بايگانی وبلاگ