سه‌شنبه، دی ۰۷، ۱۳۸۹

هرانا؛ اولین تماس تلفنی ابوالفضل طبرزدی از بازداشتگاه نامعلوم/گفتگو


هرانا؛ اولین تماس تلفنی ابوالفضل طبرزدی از بازداشتگاه نامعلوم/گفتگو
جمعه 03 دی 1389 ساعت 18:37 |
خبرگزاری هرانا – روز گذشته ابوالفضل طبرزدی که در 28 آذرماه بازداشت شده بود پس از گذشت 5 روز با خانواده خود تماس گرفت.

مادر این زندانی در گفتگو با گزارشگر هرانا اعلام داشت"فرزندم همچنان در انفرادی و در بازداشتگاه مخفی است و اتهام او ارتباط با عموی زندانی اش اعلام شده است"

وی در ادامه افزود: ابوالفضل روزگذشته در یک تماس یک دقیقه ای با منزل از مساعد بودن حالش خبر داد و در پایان گفت "اگر لاغر شدم ناراحت نشوید"

ابوالفضل طبرزدی برادر زاده حشمت الله طبرزدی دبیر کل جبهه دموکراتیک ایران و از زندانیان سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج است که در روز 28 آذر ماه با یورش گسترده ماموران وزارت اطلاعات به منزل پدری این زندانی بازداشت شد.

مشروح این گفتگو به شرح زیر است:

خانم طبرزدی نحوه بازداشت آقای طبرزدی به چه شکل بود؟

یک دفعه ریختند به منزل ما و همه بین خواب و بیداری بودیم که یک دفعه دیدیم بچه مان را با خود می برند بعد دیدیم 10 نفر مثل مگس ریختند توی خونه ما و اصلا نمی دونستیم چه کار بکنیم.

طوری ریختند تو خونه ما که قربون چنگیز و عراق و امریکا بروم، موقع دستگیری گفتند با منافقین در ارتباط بوده، گفتم" بچه من دنبال منافقین نمیره این حرفها چیه که میزنید."

آیا علت بازداشت ایشون را به شما گفتند؟

ماموران وزارت اطلاعات به ما گفتند که ابوالفضل تلفن های نامشخصی داشته و با عمویش که زندان هست هم تماس تلفنی داشته است، اخر تلفن زدن هم میشود ملاک دستگیری جوان های مردم ؟ مواد فروش که با 5 کیلو تریاک بازداشت می شود 3 سال زندان حکم دادند، در صورتی که بچه من که هیچ کاری نکرده به این شکل بازداشت می شود.

محل بازداشت ایشان مشخص شده است؟

نخیر - اصلا نمی دانیم کجا بازداشت است، فقط گفتند زیر نظر اطلاعات است، نزد قاضی هم رفتیم این جواب را به ما دادند گفتند محکوم است برای خورد کردنش هم در انفرادی نگهداری می شود.

آیا تماس تلفنی هم نداشتند در طی این مدت؟

یک تماس تلفنی کوتاه داشتند به اندازه یک دقیقه، که در آن هم گفت "اگر من لاغر شدم اصلا ناراحت نشوید"

برای پیگیری پرونده ایشان چه اقداماتی انجام دادید؟

دیروز رفتیم دادستانی گفتند فقط انفرادی هست و بچه شما محکومه همین، کیس و لپ تاب و موبایل رو بردند و گفتند محکومه اصلا نمی گویند به چه علتی هست ، جرمی هم ازش نگرفتند، تنها جرمش ارتباط با عموش بوده و یا مثلا فیلمهای جنبش سبز در کامپیوترش داشته که همه جوان ها این روزها دارند.

پیش قاضی رفتیم گفتند: اصلا اسم جبهه و خانواده شهید برامون نیارید که بگید من رزمنده هستم مادرش رزمنده است ما این چیزها را دیگه دورش را خط کشیدیم "

در پایان اگر سخنی دارید بفرمائید؟

ما از تمام دنیا خواهشمندیم این مسئله را پیگیری کنند اینها جواب ما را نمیدهند، دفتر رهبری زنگ میزنیم میگویند به ما ربطی ندارد، با علما تماس گرفتیم، گفتند مسائل شرعی به ما مربوطه، پس ما برای چی انقلاب کردیم ؟

به روزنامه نگارها زنگ میزنیم اصلا جواب نمیدهند، تا میگویم طبرزدی، انگار بمب گذاری کردیم، خواهشی که از همه داریم اینکه به جوانهای ما رسیدگی کنند.

ما میخواهیم یک جوان 24 ساله که مهندس است ازاد باشه نفس بکشه، ما نمیخواهیم دوباره دنبال اسارت باشیم ، قبل از انقلاب که همه اسیر بودند حالا هم که بخواهند اسیر باشند که هیچ!

من خودم 30 ماه سابقه جبهه دارم همسرم 98 ماه سابقه جبهه دارند، خانواده شهید هستیم به ما تهمت منافق بودن زدن این خیلی بد هست.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بايگانی وبلاگ