پنجشنبه، آبان ۱۳، ۱۳۸۹

اروپا برای نزديک شدن به سفر مريخ سفينه ای را به قطب جنوب کره ماه می فرستد


اروپا برای نزديک شدن به سفر مريخ سفينه ای را به قطب جنوب کره ماه می فرستد
http://www.voanews.com/persian/news/Moon_Europe-2010-11-04-106675784.html

يافتن نشانه های حيات در کره مريخ شايد هنوز موضوع داستان های تخيلی باشد اما آژانس فضايی اروپا می خواهد با اعزام يک سفينه فضايی به کره ماه يک قدم به مريخ نزديک تر شود.
آژانس فضايی اروپا می خواهد در سال ۲۰۱۸ سفينه بدون سرنشينی در قطب جنوبی ماه، فرود آورد. اين بخش از ماه به علت وفور نور خورشيد و امکان وجود آب يخ زده از مدت ها پيش مورد توجه دانشمندان بوده است. البته مقصد نهايی آژانس در فاصله دورتری قرار دارد، يعنی سياره همسايه زمين، مريخ!
با اين حال دانشمندان معتقدند که کشف نايافته های مريخ بدون شناخت بيشتر از همسايه نزديکمان، کره ماه، ممکن نخواهد بود.
سيمونِتا دی پيپو، رييس سفينه های سرنشين دار آژانس می گويد: «قدم بعدی ماه است. استقرار در ماه برای ما از دو نظر مهم است. فاصله سه روزه تا ماه به ما امکان می دهد، تکنولوژی و تجارب کافی برای استقرار فضانوردان در ماه به دست آوريم. دوم اين که يک قدم به شناخت بيشتر مريخ نزديک خواهيم شد.»
دی پيپو می گويد که شناخت بيشتر کره ماه ، به دانش ما در رابطه با چگونگی زندگی بشر در يک سياره ديگر کمک خواهد کرد. او گفت: «واضح است که ما با استقرار در ماه می خواهيم بفهميم چگونه يک سيستم پيچيده بر سطح يک سياره ديگر را مديريت کنيم. و مهمتر اين که، سفر به مريخ و زندگی بر سطح آن سياره، نيازمند طراحی و توسعه تکنولوژی مشخصی است که ما هم اکنون مشغول کار بر روی آن هستيم.»
شبيه سازی کامپيوتری از فرود سفينه فضايی بر روی سطح پر فراز و نشيب ماه، پيچيدگی های اين ماموريت فضايی را به خوبی نشان می دهد. برونو گاردينی مسؤل بخش حمل و نقل آژانس ضمن تاکيد بر وجود مشکلات، در رابطه با اهميت اين ماموريت می گويد: «پروژة فرود بر سطح ماه، يک ماموريت کوچکی است که مشکلات بسياری در بر دارد. البته مهمترين بخش اين ماموريت، فرود در قطب جنوب ماه است که اين بخش نيازمند توسعة تکنولوژی مبتکرانه ای است که مشکلات فرود، رديابی و خطريابی را حل کند. در واقع اين مأموريت به طراحی و توليد نسل جديدی از سيستم های رديابی، حساس گرهای راه يابی، برنامه ها و نرم افزارهای کامپيوتری، منجر خواهد شد.»
ماموريت آژانس فضايی اروپا اکنون در مراحل مقدماتی است و قرار است در سال ۲۰۱۲، در يک کميسيون فنی مورد بررسی قرار گيرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بايگانی وبلاگ