چهارشنبه، آبان ۲۶، ۱۳۸۹

انتشار کتاب کودکانی به قلم پرزیدنت باراک اوباما


انتشار کتاب کودکانی به قلم پرزیدنت باراک اوباما
http://www.voanews.com/persian/news/arts/Obamabook-2010-11-17-108703774.html

باراک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا مدت زمان کوتاهی پیش از انتصاب به مقام ریاست جمهوری، نسخه اصلی کتاب تازه ای که برای کودکان نوشته است را در اختیار انتشارات «رندام هاوس» گذاشت.

این کتاب ٣١ صفحه ای که «برای تو می سرایم: نامه ای به دخترانم» نام دارد، تقدیری است از ١٣ شخصیت آمریکایی که دارای خصوصیاتی بوده اند که اوباما نشانه هایی از این ویژگی ها را در وجود فرزندان خود «مالیا» ١٢ ساله و «ساشا» ٩ ساله نیز می بیند.

این سیزده شخصیت علاوه بر جورج واشنگتن و جکی رابینسون عبارتند از «جورجیا اوکیف» نقاش معروف که اوباما درباره او در کتاب خود می نویسد:«به ما یاری داد تا عظمت و زیبایی ها را در چیزهای کوچک ببینیم».

یکی دیگر از این شخصیت های آمریکایی برجسته کتاب، «سیتینگ بول» است که باراک اوباما او را «آرامبخش دل های شکسته و وعده های وفا نشده» خوانده است. آقای اوباما در این کتاب که به صورت یک نامه نوشته شده است به دختران خود می گوید:« به شما گفته بودم که آمریکا از آدم های جورواجورساخته شده است. »

دست اندرکاران انتشارات رندام هاوس معتقدند که این کتاب تازه کودکان در حقیقت تقدیری است از ویژگی هایی که درهمه مردم آمریکا نمادهایی از آن وجود دارد و آنان را با هم متحد می کند:«انگیزه ای قوی برای دنبال کردن آرزوهایمان و پیشروی در مسیری که در پیش گرفته ایم.»

«برای تو می سرایم: نامه ای به دخترانم» سومین کتاب از قرارداد سه کتابی است که باراک اوباما در سال ٢٠٠٤ با انتشارات رندام هاوس منعقد کرده است. کتاب های دیگر«جسارت امیدواربودن» و «رویاهای پدرم» بوده اند. رئیس جمهورآمریکا درحال حاضر هیچگونه برنامه ای برای معرفی یا امضای این کتاب تازه کودکان ندارد.

کلیه عواید حاصله از این کتاب نیز به بورسیه تحصیلی فرزندان سربازانی تعلق خواهد گرفت که در جنگ کشته یا مجروح شده اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بايگانی وبلاگ