شنبه، آبان ۱۵، ۱۳۸۹

حسن لباسچی-نامه سرگشاده جبهه ملی ایران-آمریکا و اروپا به دبیر کل سازمان ملل متحد آقای بان کی مون


نامه سرگشاده جبهه ملی ایران-آمریکا و اروپا به دبیر کل سازمان ملل متحد آقای بان کی مون
http://www.rangin-kaman.org/v1/index.php?option=com_content&view=article&id=1393:2010-09-11-09-40-39&catid=64:2010-06-30-16-56-29

آزادیخواهان و مردم ایران نیاز به حمایت جهانی دارند .

جناب آقای بان کی مون

جمهوری اسلامی با به وجود آوردن بحران هسته ای مشکلات و نگرانی های فزاینده ای برای دولت ها و ملل جهان به وجود آورده است که میتواند عواقب وخیم و غیر قابل پیش بینی در منطقه و جهان داشته باشد. جبهه ملی ایران در خارج از کشور در ماه گذشته با ارسال نامه ای به رئیس جمهور آمریکا مراتب نگرانی خود و ملت ایران را ازحمله نظامی به ایران ابراز داشته است که این در ضمیمه نامه به حضور آن جناب ارسال میگردد.

علاوه بر بحران خارجی در داخل کشور نیز شهروندان ایران زیر شدید ترین ستم و بیداد قرار دارند.کشتار های خیابانی آزادیخواهانی چون ندا آقا سلطان ٬قتل مستمر زندانیان سیاسی در زندان های رژیم به ویژه پس از انتخابات سال گذشته تاکنون که دو زندانی به نام های محسن بیک وند و کاوه کردی در همین هفته در زندان های جمهوری اسلامی به قتل رسیدند٬وضعیت پزشکی وخیم صد ها زندانی سیاسی از جمله ارژنگ داوودی٬عیسی سحرخیز و آیت الله بروجردی و...، اتهامات بی اساس و بدون دلیل و احکام ناعادلانه برای فعالین حقوق بشری چون خانم شیوا نظرآهاری ٬ مجازات های غیر انسانی چون سنگسار و قطع اعضاء بدن برای زندانیان عادی مثل خانم سکینه آشتیانی، دستگیری و آزار وکلای مدافع زندانیان همچون خانم نسرین ستوده ٬ ایران را تبدیل به زندانی دهشتناک برای همه ایرانیان کرده است.

در حال حاضر که مردم ایران هیچ مرجعی برای شکایت و رسیدگی به اعمال غیر انسانی حکومت ایران ندارند، نیاز به حمایت جهانی، به ویژه سازمان ملل متحد که تنها مرجع رسیدگی و کمک به ملل دربند جهان میباشد دارند. بدین سبب تقاضای ما از آنجناب به عنوان عالی ترین مقام سازمان ملل متحد این است که رسیدگی به نقض حقوق بشر در ایران را به اندازه بحران اتمی مورد توجه سازمان ملل و شورای امنیت قرار دهید .
در این راستا تعیین و اعزام فرستاده ویژه از سوی سازمان ملل متحد به ایران میتواند گام مهمی در بهبود وضعیت زندانیان سیاسی و حقوق مردم ایران باشد.

با احترام و سپاس از توجه شما به این مسئله حیاتی.

از طرف
جبهه ملی ایران – اروپا و امریکا
حسن لباسچی
۱۷ شهریور ۱۳۸۹

شنبه, 20 شهریور 1389

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بايگانی وبلاگ