سه‌شنبه، آذر ۰۹، ۱۳۸۹

۱۲ كانال يوتيوب براي يادگيري مكالمه زبان انگليسي


ايميل فورورد شده

۱۲ كانال يوتيوب براي يادگيري مكالمه زبان انگليسي



براي يادگيري مكالمه زبان انگليسي مي‌توان از روش‌هاي متعددي از قبيل شركت در كلاس‌هاي زبان، حضور در كشورهاي انگليسي‌زبان، چت صوتي با افراد بومي اين كشورها و روش‌هاي خودآموز بهره گرفت. يكي از اين روش‌هاي خودآموز كه مي‌توان مورد استفاده قرار داد، استفاده از گنجينه‌ي عظيم منابع آموزشي موجود در سايت يوتيوب (YouTube) است.


سايت يوتيوب منابع صوتي و تصويري بسياري براي يادگيري مكالمه زبان‌هاي مختلف را در خود دارد كه با جستجو در اين سايت مي‌توان برخي از آنها را پيدا كرد اما بهتر آن است كه كانال‌هاي خاص اين منابع را در يوتيوب پيدا كرده و مشتري دائم اين كانال‌هاي رايگان شويد و بطور روزمره از منابع اين كانال‌ها استفاده كنيد.
براي نوشتن اين مطلب، گشتي در سايت يوتيوب زدم و سعي كردم كانال‌هايي براي تقويت مكالمه زبان انگليسي پيدا كنم كه هم مطالب خود را با سازمان‌دهي خوبي ارائه كنند، هم منابع ارزشمند و باكيفيتي داشته باشند و هم شامل درس‌هاي صوتي و تصويري باشند. در اينجا به معرفي اين كانال‌ها مي‌پردازم تا هر كس به فراخور سطح دانش زبان انگليسي خود و ساير شرايط اقدام به انتخاب كانال دلخواهش نمايد. بديهي است كه پيشرفت در زبان انگليسي و استفاده بهينه از اين كانال‌ها در گرو انتخاب كانال‌هاي مناسب و پيگيري مستمر اين كانال‌ها براي دروس جديد است.

ضمناً اگر سرعت اينترنت خوبي نداريد، مي‌توانيد در اين مطلب (شش روش بي‌دردسر براي دانلود ويدئو از يوتيوب) روش‌هاي دانلود ويدئوهاي يوتيوب را مشاهده نماييد.

۱- كانال podEnglish
اين كانال تصويري يكي از بهترين منابع براي يادگيري زبان انگليسي براي مبتديان به شمار مي‌رود. اين كانال درس‌هايي گام‌به‌گام و كوتاه (كمتر از ۱۰ دقيقه‌اي) به صورت تصويري ارائه مي‌دهد. موضوعاتي كه در اين كانال ارائه مي‌شوند عبارتند از: زمان، خانواده، جهت‌يابي، خريد، آب و هوا، حيوانات خانگي، دوستان، ارتباطات فردي، فيلم‌ها و تكنولوژي. ويدئوهاي اين كانال داراي كيفيت نسبتاً‌ بالايي هستند و درس‌هاي ارائه‌شده در آن نيز از يك توالي منطقي برخوردار هستند. اين كانال بيش از ۵۰ ويدئوي آموزشي داشته و بيش از ۱۰ هزار نفر هم مشترك آن هستند.

۲- كانال يادگيري انگليسي به كمك جنيفر
در اين كانال، خانمي به نام جنيفر يك مجموعه رايگان و دنباله‌دار از درس‌هاي ويدئويي زبان انگليسي را ارائه مي‌دهد (با طول كمتر از ۱۰ دقيقه). پس از ورود به كانال جنيفر، مي‌توانيد روي فهرست درس‌هاي ويدئويي او كليك كنيد تا درس‌هاي او را به نحو سازمان‌يافته‌اي مشاهده نماييد. اين فهرست شامل مجموعه‌اي از دروس در دسته‌بندي‌هاي زير است: درس‌هاي گرامر پايه، دايره لغات، تلفظ انگليسي و زبان عاميانه‌ي انگليسي آمريكايي.
جنيفر اين درس‌ها را در خانه‌ي خود ضبط مي‌كند و از اشياي واقعي، اسلايدهاي پاورپوينت و موضوعات واقعي براي آموزش به صورت شفاهي و بصري استفاده مي‌نمايد. درس‌هاي او معمولاً به خوبي برنامه‌ريزي و اجرا مي‌شوند. ديدگاه‌هاي مثبت متعددي كه از سوي بازديدكنندگان كانال او ارائه شده است شاهدي بر ميزان مفيد بودن درس‌هاي اوست. كانال جنيفر حدوداً ۱۵۰ ويدئوي آموزشي دارد و بيش از ۳۳ هزار نفر هم مشترك آن هستند.

۳- كانال engVid
اين كانال بيش از ۱۵۰ درس ويدئويي را در گستره‌اي از موضوعات ارائه كرده است؛ براي مثال مي‌توان به موارد زير اشاره كرد: ۵۰ اشتباه گرامري رايج، To Be ساده، نحوه سؤال كردن، نحوه قرائت اعداد، مكالمه در مورد مسائل كاري، كلمات منتهي به ion، نحوه خواستن چيزي در زبان انگليسي و غيره. تمام اين ويدئوها در يوتيوب به اشتراك گذاشته‌اند اما خود سايت به نحو ساختاريافته‌تري آنها را در دسترس شما قرار مي‌دهد. اين درس‌ها به صورت سنتي ارائه مي‌شوند يعني مربي روبروي شما، پاي وايت‌بورد مي‌ايستد و مطالبي را به صورتي شفاهي و نيز روي وايت‌برد براي شما توضيح مي‌دهد. همچنين هر درس حاوي يك خلاصه‌ي درس هم هست كه اهداف آن درس را براي شما بازگو مي‌كند. هر درس حاوي يك كوئيز هم هست و همچنين مي‌توانيد سؤالات و ديدگاه‌هاي خود را نيز به سادگي در ميان بگذاريد.

۴- كانال HugoSite
اين كانال نزديك به ۳۰۰ درس را ارائه داده است كه بيشتر براي مبتدي‌ها مناسب هستند. اغلب درس‌ها كمتر از ۱ دقيقه طول مي‌كشند و مربي، از اشياي داخل خانه‌ي خودش براي كمك به ارائه درس استفاده مي‌كند. ضمناً هر يك از درس‌ها را جداگانه به صورت صوتي هم مي‌توانيد گوش كنيد.

۵- كانال آقاي دانكن
آقاي دانكن جيمز يك معلم زبان انگليسي در كشور انگلستان است كه در چين هم به تدريس زبان اشتغال داشته است. فهرست ويدئوهاي او در يوتيوب، مشتمل بر بيش از ۵۰ ويدئوي آموزش زبان انگليسي در موضوعات مختلفي نظير خواهش كردن، تشكر كردن، عذرخواهي، تلفظ، آب و هوا و غيره است.

۶- كانال نمايش روزانه انگليسي

اين كانال يك كانال نمايشي است كه ويدئوهاي آن توسط خانم سارا از نيوزيلند به صورت روزانه و مستمر ضبط شده و براي شما پخش مي‌شود. در حال حاضر اين كانال بيش از ۱۲۰۰ ويدئو در اين سايت قرار دارد و حدود ۷ هزار نفر نيز مشترك اين كانال هستند.

۷- كانال كافه انگليسي

اگر مي‌خواهيد تلفظ انگليسي، نحوه بكارگيري زبان در حوزه كسب‌وكار، گرامر زبان، نحوه مكالمه انگليسي، لغات و اصطلاحات محاوره‌اي و امثال اينها را ياد بگيريد توصيه مي‌كنم اين كانال را از دست ندهيد.

۸- كانال آموزش زبان انگليسي VOA
اين كانال براي اينكه ياد بگيريد چگونه بايد به زبان انگليسي صحبت كرد بسيار مفيد است زيرا گزارش‌هايي كه در قالب درس ارائه مي‌شوند هم مسائل روزمره را پوشش مي‌دهند و هم اينكه با سرعتي برابر با يك‌سوم سرعت سخن گفتن عادي يك فرد انگليسي زبان ادا مي‌شوند. متن گزارش‌ها را هم مي‌توانيد در خود سايت VOA پيدا كنيد (VOA Special English).

9- كانال يادگيري زبان انگليسي با استيو فورد
استيو فورد ۱۸ سال است كه تدريس زبان مي‌كند كه از اين مدت، ۲ سال را به آموزش زبان انگليسي به صورت آنلاين و با استفاده از Skype و غيره پرداخته است. اين كانال مجموعه‌اي دنباله‌دار و به‌هم‌پيوسته از داستان‌هاي جالب و جذاب را به سبك نمايش‌هاي تلويزيوني ارائه مي‌كند و البته لابه‌لاي آنها درس‌هاي جدي و توضيحات دقيق و شفاف در مورد نحوه بكارگيري زبان هم به شما مي‌دهد.

۱۰- كانال BizPod
اين كانال داراي طيف گسترده‌اي از ويدئوهاي باكيفيت براي كساني است كه قصد يادگيري زبان انگليسي براي استفاده در كسب‌وكار را دارند. موضوعات متنوعي از گرامر و نگارش نامه گرفته تا لحن نوشتن ايميل و غيره را مي‌توان اينجا مشاهده كرد. همچنين موضوعات تخصصي از قبيل فناوري اطلاعات، كامپيوتر، مسائل حقوقي و مالي نيز در اين كانال پوشش داده مي‌شوند.

۱۱- كانال يادگيري زبان انگليسي BBC
كانال BBC هم مانند VOA از قديم به آموزش زبان انگليسي مي‌پردازد كه مطالب آن را هم در سايت BBC و هم در كانال آن در يوتيوب مي‌توانيد دنبال نماييد. در حال حاضر ۸۵ ويدئو در اين كانال وجود دارد كه بيش از ۷ هزار مشترك اين كانال از آن استفاده مي‌كنند.

۱۲- كانال Sozoexchange
اين كانال يك كانال واقعاً فوق‌العاده براي يادگيري نحوه تلفظ كلمات و عبارات انگليسي از زبان افراد بومي آن مي‌باشد. خانم معلم، كلمات و عبارات را هم با سرعت معمولي و هم با سرعت كم براي شما ادا مي‌كند تا تلفظ صحيح را به خوبي ياد بگيريد.

نكته‌ي بسيار مهم: پيشنهاد مي‌كنم تك‌تك اين كانال‌ها را در فرصت مناسب نگاه كرده و بررسي كنيد و در صورتي كه يك يا چند تا از آنها را پسنديديد و انتخاب كرديد، مشتري دائم و مستمر آنها شويد تا بتوانيد قدرت مكالمه و شنيداري خود در زبان انگليسي را تقويت نماييد. ضمناً اگر سرعت اينترنت خوبي نداريد، مي‌توانيد در اين مطلب (شش روش بي‌دردسر براي دانلود ويدئو از يوتيوب) روش‌هاي دانلود ويدئوهاي يوتيوب را مشاهده نماييد.
ضمناً اگر كانالي در يوتيوب مي‌شناسيد كه خوب است و اينجا ننوشته‌ام بگوييد تا در اين فهرست اضافه كنم و بقيه هم استفاده كنند.


منبع: تفريح‌وار هر روز يك نوشتار

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بايگانی وبلاگ