پنجشنبه، آبان ۱۳، ۱۳۸۹

اطلاعیه حزب کومه له در مورد تکذیب ارتباط کومه له با دستگیریهای چهارنفر در مریوان


اطلاعیه حزب کومه له در مورد تکذیب ارتباط کومه له با دستگیریهای چهارنفر در مریوان
11:22:04/11/2010
http://www.komala.org/farsi/daber_x/2010/101104_tazibMarivan.pdf

رسانه های دروغپرداز جمهوری اسلامی، از جمله تلویزیون انگلیسی زبان جمهوری اسلامی بنام پرس تی.وی، امروز خبری را مبنی بر دستگیری چهار نفر در مریوان به اتهام چندین فقره قتل اعلام کرد و از یک طرف آنها را به کومه له و از طرف دیگر به سازمانهای اطلاعاتی بریتانیا مربوط نمود.

در این رابطه لازم است توضیحات زیر را برای روشن شدن افکار عمومی و رسانه های گوناگون به آگاهی برسانیم:
افراد فوق (هژیر ابراهیمی، لقمان مرادی و زانیار مرادی) نه اکنون بلکه سال گذشته به اتهام دست داشتن در قتل بستگان امام جمعه مریوان دستگیر شده اند. در تاریخ 5 ژوئیه 2009 سه نفر از بستگان امام جمعه مریوان به قتل رسیدند و چند روز بعد این افراد به این اتهام بازداشت شدند. خبر مربوط به این رویداد همان موقع از رسانه های کرد زبان پخش شد. اینکه این افراد واقعا به چنین عملی دست زده اند یا نه بر ما روشن نیست و اعتراف در شکنجه گاههای جمهوری اسلامی نیز به کلی از درجه اعتبار ساقط است.

و اما ربط دادن این جریان به کومه له جز تلاش دیگری از سوی جمهوری اسلامی برای مخدوش کردن سیمای برحق و عادلانه جنبش کردستان و زمینه سازی جهت سرکوب و اعدام بیشتر در کردستان چیز دیگری نیست. ما اکیدا اعلام میکنیم که این افراد هیچ وابستگی به حزب کومه له کردستان ایران نداشته و ندارند و اصولا کومه له نه در این عمل و نه در هیچگونه قتل و عملیات مسلحانه شرکت ندارد و راه مبارزه سیاسی را به نفع جنبش کردستان و آرمانهای مردم کرد و دموکراسی در ایران میداند.


دبیرخانه حزب کومه له کردستان ایران
چهارم نوامبر 2010

******
تکذيب وابستگی چهار فعال کرد دستگير شده به حزب کومه‌له، گفت‌وگو با عبدالله مهتدی، راديو فرانسه
http://news.gooya.com/politics/archives/2010/11/112994.php

شاهرخ بهزادی - وزارت اطلاعات جمهور اسلامی ايران اعلام داشت که چهار فعال کرد که در عمليات تروريستی دو سال اخير شرکت داشتند، درشهرمريوان دستگير شده اند. وزارت اطلاعات مدعی شده است که اين چهار تن از اعضای حزب زحمتکشان کردستان ايران، کومه له بوده اند.
عبدالله مهتدی عضو شورای مرکزی کومه له هرگونه وابستگی اين چهارتن را به حزب کومه له کردستان ايران شديداً تکذيب ميکند .

وزارت اطلاعات جمهور اسلامی ايران اعلام داشت که چهار فعال کرد که در عمليات تروريستی دو سال اخير شرکت داشتند، در شهر مريوان دستگير شده اند.

وزارت اطلاعات با اشاره به سخنان اخير سر جان سوئرز رئيس سرويس های اطلاعاتی انگلستان موسوم به ام ۱۶ مدعی شده است که اين چهار تن از اعضای حزب زحمتکشان کردستان ايران، کومه- له بوده و برای عمليات خود از فرماندهی مستقر در لندن - در ارتباط با سرويس های اطلاعاتی انگلستان- دستور ميگرفتند.

در همين حال وزارت امور خارجه انگلستان اتهام و ابستگی اين جريان رابه سرويس های اطلاعاتی انگلستان شديداً تکذيب نمود.

در باره اين موضوع گفتگويی انجام داده ايم با عبدالله مهتدی عضو شورای مرکزی حزب زحمتکشان کردستان ايران موسوم به کومه له و از وی درباره وابستگی اين چهار تن به اين حزب پرسش کرده ايم.

عبدالله مهتدی هرگونه وابستگی اين چهار تن را به حزب کومه له کردستان ايران شديداً تکذيب ميکند و اظهار ميدارد که سه تن از اين افراد که برا ساس اعلام وزارت اطلاعات هم اکنون دستگير شده اند، ظاهراً بيش از يکسال است که به جرم قتل همراهان امام جمعه مريوان دستگير شده و در زندان بسر ميبرند. عبدالله مهتدی اعلام وزارت اطلاعات مبنی بر وابستگی اين چهار تن را به کومه له نوعی تبليغات و بهره برداری نظام به منظور تخريب چهره مقاومت مردمی مردم کردستان ميداند...

گفت‌وگو با عبدالله مهتدی را بشنويد
http://news.gooya.com/politics/archives/mp3/mohtadi04.mp3

******
خبر رسانه های جمهوری اسلامی
http://www.bbc.co.uk/persian/iran/2010/02/100221_komeleh_intelligence_killed.shtml

وزارت اطلاعات: چهار عضو کومله شناسایی و کشته شدند

وزارت اطلاعات ایران گفته است که چند عضو گروه کومله که به گفته این وزارتخانه در کشته شدن سه مامور نیروی انتظامی دست داشته اند، شناسایی و کشته اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، روابط عمومی وزارت اطلاعات اعلام کرده است که یک تیم چهار نفره از اعضای گروه کومله که سه مامور نیروی انتظامی را در روز پنجم بهمن 1388 در جاده مهاباد - میاندوآب کشته ، توسط ماموران اداره کل اطلاعات استان آذربایجان غربی شناسایی و کشته شدند.

بنا بر این گزارش این ماموران اطلاعاتی با ردیابی مسیر تردد این چهار نفر در منطقه ای از توابع سردشت، آنها را شناسایی کرده و طی عملیاتی در ساعات اولیه روز یکشنبه، دوم اسفند آنها را کشتند.

به گفته وزارت اطلاعات ایران در این عملیات 4 قبضه اسلحه کلاشنیکف، 2 عدد نارنجک، 26 خشاب و تجهیزات انفرادی کشف شد.

حزب کومله که در ابتدای تأسیس خط مشی چپگرا و کمونیستی داشت، در سالهای نخست پس از پیروزی انقلاب در کنار حزب دمکرات کردستان ایران، یکی از دو جریان اصلی کرد مخالف جمهوری اسلامی را تشکیل می داد و فعالیت گسترده ای در مناطق کردنشین داشت.

کومله مدتها در حال نبرد مسلحانه با دولت مرکزی ایران بود و بعداً نیز با حزب دموکرات کردستان ایران درگیر شد و پس از مدتی، بدنه اصلی حزب ناگزیر به ترک ایران و استقرار در کردستان عراق شد.

این حزب سپس با فاصله گرفتن از مشی مسلحانه، با گرایش سوسیال دموکراتیک به فعالیت خود ادامه داد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بايگانی وبلاگ