شنبه، آبان ۱۵، ۱۳۸۹

احضار جهانگیر محمودی به دادگاه ویژه روحانیت


احضار جهانگیر محمودی به دادگاه ویژه روحانیت
http://www.chrr.biz/spip.php?article11486

هرانا - آقاي جهانگيري محمودی، وکیل پایه یک دادگستری براي ابلاغ حكم به دادگاه ويژه روحانيت اهواز فراخوانده شد.

بنا به اطلاع گزارشگران خبرگزاری حقوق بشر ایران "هرانا" پیش تر این دادگاه اتهامات آقای جهانگیری را نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی و اخلال در نظم عمومی عنوان کرده بود. شایان ذکر است که ایشان در حال حاضر پرونده هم در دادگاه روحانیت اصفهان دارند که دادگاه بدوی آن تشکیل نشده است.

این درحالی است که زمان بازداشت آقای جهانگیری در اصفهان، مرحله دادیاری علت ارتباط با جبهه ملي و حزب پان ايرانيست و برعهده گرفتن وكالت حشمت الله طبرزدي و عيسي خان حاتمي و ابوالفضل عابديني از ايشان سوال شده بود. قابل ذکر است که يكي ديگر از مواردي كه از وی سوال شده بود عدم رعايت شئونات روحانيت بوده که اشاره آنها به ريش آقاي جهانگير محمودي بوده است.

همچنين آقاي ابوالفضل عابديني از مسئولین سابق مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در زندان تحت فشار بودند تا از همراهی با آقای جهانگیری امتناع کنند و یکی از شرایط انتقال وی به زندان اوین این موضوع عنوان شده بود. در طی ماه های اخیر فشار بر وکلای دادگستری همچون محمد اولیایی فرد، محمد علی دادخواه و نسرین ستوده که پیگیر پرونده زندانیان سیاسی بعد از انتخابات همچون حشمت الله طبرزدی و ابوالفضل عابدینی هستند افزایش چشم گیری یافته است.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بايگانی وبلاگ