چهارشنبه، آبان ۲۶، ۱۳۸۹

ترانه های گروه اسطوره ای بیتل ها بر روی آیتون


ترانه های گروه اسطوره ای بیتل ها بر روی آیتون
http://www.voanews.com/persian/news/arts/BeatlesonItune-2010-11-17-108721734.html

طرفداران بی شمار گروه قدیمی بریتانیایی «بیتل ها» The Beatlesهم اکنون می توانند ترانه ها و آهنگ های فراموش نشدنی این چهارنابغه عالم موسیقی را از طریق آیتون شرکت اپل Apple's Itune و فروشگاه دیجیتالی این شرکت تهیه کنند.

شرکت تکنولوژی «اپل» ضمن اعلام این خبر به دوستداران موسیقی «بیتل» ها مژده داد که از هم اکنون همه ١٣ آلبوم این گروه برای «دانلود» دیجیتالی روی سایت اینترنتی این شرکت در دسترس علاقمندان قرار دارد.

بیتل ها یکی از آخرین گروه های موسیقی قدیمی به شمار می روند که حاضر نبودند نسخه های«دیجیتالی» از آهنگ ها وترانه های خود را به صورت دانلود روی اینترنت قرار دهند. این آثار تا این تاریخ تنها از طریق صفحه، نوار و سی دی قابل خریداری بوده است.

با این حال دراعلامیه ای که از سوی «پل مک کارتنی»، یکی از اعضای گروه بیتل ها روی سایت اینترنتی «اپل» منتشر شده است این ابرستاره موسیقی پاپ از اینکه موسیقی گروه بیتل ها بالاخره برروی «آیتون» قابل شنیدن است اظهار شعف و خوشحالی کرده است.

انتشار ترانه های بیتل ها بر روی آیتون نتیجه سال ها مذاکره بین شرکت «اپل» - ناشر موسیقی بیتل ها و شرکت دیجیتالی «اپل» مبتکر «آیتون» بوده است.

رئیس شرکت اپل استیو جابز می گوید:«این شرکت از دسترسی به موسیقی بیتل ها در آیتون به شدت هیجان زده است. ما افتخار می کنیم که «آیتون»را با موسیقی بیتل ها در اختیار علاقمندان بگذاریم. این از همان زمان آغاز کار یعنی از ١٠ سال پیش تا کنون یکی از آرزوها و هدف های اصلی شرکت اپل به شمار می رفته است.»

بیتل ها در دهه ١٩٦٠ میلادی درصحنه موسیقی پاپ و راک اند رول آن زمان ظهور کردند و شماری از تک آهنگ های موفق و محبوبی را به دنیای موسیقی پاپ عرضه کردند. این گروه به عنوان موفق ترین گروه موسیقی در تاریخ جهان شناخته شده است.

گروه چهار نفره «بیتل ها» از پل مک کارتنی، رینگو استار، جورج هریسون و جان لنون تشکیل شده بود که ناگهان تبدیل به پدیده ای شدند و چنان شور وشوق و هیجانی در میان مردم سراسر جهان برانگیختند که این دوران از تاریخ اجتماعی معاصر در رابطه با موسیقی این گروه به نام «بیتل منیا» Beatlemania یا دوران جنون بیتلی شناخته می شود.

شرکت اپل در چند روز پیش از اعلام خبر انتشار موسیقی بیتل های روی آیتوون در یک جمله کنجکاوی برانگیز کوتاه بر روی وبسایت این شرکت نوشته بود:«هرگز فراموش نخواهید کرد» و از دیدارکنندگان این سایت اینترنتی خواسته بود که دوباره به آن بازگردند و شاهد اعلام مهم ترین خبر هنری سال از سوی «آیتون» باشند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بايگانی وبلاگ